لزوم بازمهندسی خطوط ناوگان حملونقل عمومی کرج
سپیدارآنلاین: گروه شهری
علیرضا رحیمی محمودآبادی، رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای اسلامی شهر با اشاره به نارضایتی شهروندان از توزیع نامتوازن خدمات اتوبوسرانی، بر ضرورت بازمهندسی خطوط ناوگان حملونقل عمومی تأکید کرد.
به گزارش سپیدار نیوز علیرضا رحیمی محمودآبادی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج در تذکر به شهردار کرج در خصوص ناوگان حمل و نقل عمومی گفت:دوره ششم شورای اسلامی شهر کرج از سال 1400 تا کنون هفده هزار و 750 میلیارد ریال اعتبار بودجه در این خصوص مصوب نموده 161 دستگاه اتوبوس خریداری شد که 88 دستگاه آن تحویل مدیریت شهری شده و الباقی آن تلاش و پیگیری مدیریت شهری و شهردار محترم را می طلبد که بتوانیم خدمات رسانی مطلوب تری به شهروندان ارائه نماییم.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر به مصوبات و اقدامات کلیدی در توسعه حمل و نقل عمومی از جمله مجوز به کارگیری 406 نفر راننده پایه یک،خرید 63 دستگاه ون جایگزین ون های فرسوده،احداث مسیر خط BRT اشاره نمود و بیان داشت:حدود 240 نفر راننده پایه یک جذب شده و 43 نفر نیرو دیگر در حال بکارگیری است که متاسفانه مراحل جذب آنها در اداره کل سرمایه انسانی متوقف و روند کندی در پیش داردکه شهردار محترم جهت تعیین و تکلیف این امر دستور تسریع نماید.
علیرضا رحیمی محمودآبادی راه اندازی خط BRT با 55 دستگاه اتوبوس با همه نقدهای منصفانه و غیر منصافه،با توجه به استقبال شهروندان محترم را مطلوب دانست و خطاب به شهردار محترم اظهار داشت: در سالهای ۱۴۰۱ و 1۴۰۲ در کمیسیونهای عمران و تلفیق وقت موضوع باز مهندسی خطوط ناوگان حمل و نقل عمومی را شخصاً به کرات تذکر دادم و بدیهیترین کار در توزیع بهتر خطوط و اتوبوس در راستای استفاده متناسب از خدمات و رضایت شهروندان، بازمهندسی خطوط حمل و نقل عمومی است.
نایب رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر ضمن انتقاد از مدیریت شهری و شهردار محترم در باب توزیع متناسب خدمات در بین شهروندان گفت: امروز نگاه شما صرفاً فقط به هسته مرکزی شهر منعطف شده و مسیر BRT، درخواستهای متعددی در خصوص نیاز به اتوبوس در محلات حسن آباد، اوقافیها، اشتراکی،بهارستان،اسلام آباد،حصار،شهرک امیرالمومنین (ع)اکبرآباد،اخترآباد،آق تپه،کیانمهر،گلستان یک مهرشهر،کلاک،بنیاد،شهرک۲۲ بهمن وکوثر است.
علیرضا رحیمی در پایان یادآور شد معطلی شهروندان در ایستگاه های اطراف مرکز شهر از 45 تا 90 دقیقه جهت استفاده از ناوگان حمل ونقل عمومی در کنار سر فاصله زمانی 3 تا 5 دقیقه در سرویس دهی در خط BRT با عدالت در توزیع متناسب خدمات تضاد دارد که تاکید می شود بازمهندسی خطوط اتوبوس و تاکسی رضایت حداکثری شهروندان را به همراه دارد.