19 دی 1390
شماره خبر: 3836

پیشنهاد اجرای طرح بهشت خانواده در مناطق 5 و 6 شهرداری کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

پیشنهاد اجرای طرح بهشت خانواده در مناطق 5 و 6 شهرداری کرج

سپیدار آنلاین: معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری کرج گفت: به پیشنهاد معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرج طرح بهشت خانواده در مناطق 5 و 6 شهرداری اجرا می شود.
حسین امیدیان درگفتگو با پایگاه خبری مدیریت شهری کرج در توضیح این طرح افزود: این طرح با هدف کاهش آمار طلاق و استحکام بینان خانواده اجرا می شود. وی با بیان اینکه متولی اجرای طرح بهشت خانواده اداره ارشاد است، عنوان کرد: نقش معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری در این طرح نقشی حمایتی است. این مسئول با اشاره به کثرت جمعیت در مناطق 5 و 6 کرج اظهار داشت: این مهم از جمله دلایل پیشنهاد اجرای طرح بهشت خانواده در این مناطق است. امیدیان افزود: علاوه بر این وجود مشکلات معیشتی خانواده های ساکن در مناطق 5 و 6 علتی برای ارائه پیشنهاد اجرای طرح در این مناطق است. وی با اشاره به وجود طلاقهای عاطفی گفت: اجرای طرح بهشت خانواده نقش بسزایی در رفع مشکلات عاطفی خانواده ها که منجر به جدایی و طلاق های عاطفی می شود، ایفا می کند. امیدیان جزئیات زندگی افراد را مهم دانست و افزود: جزئیات از اساسی ترین نکات زندگی افراد هستند که در صورت عدم توجه به آنها بنیان خانواده دچار آسیب جدی می شود. وی آموزشهای پیش از ازدواج را در تحکیم بنیان خانواده مهم ارزیابی کرد و افزود: این آموزشها می تواند به طور جدی در پیشگیری از طلاق موثر واقع شود.
جنگ نرم بنیان خانواده را هدف گرفته است
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری کرج با بیان اینکه جنگ نرم بنیان خانواده را هدف گرفته است، تصریح کرد: تضعیف نهاد و متزلزل کردن بنیان خانواده از اهداف اصلی دشمن است. امیدیان با اشاره به فعالیت برخی شبکه های تلویزیونی غرب عنوان کرد: هدف اصلی این شبکه های تلویزیونی از پخش برنامه تضعیف و سست کردن بنیان خانواده است. امیدیان اساسی ترین نکته ای که کشورهای شرقی اسلامی به ویژه ایران بر آن تاکید و اعتقاد دارند را حفظ کانون خانواده ذکر و بیان کرد: این موضوع در دنیای غرب کاملا متفاوت است به طوریکه طبق آمارهای غربیان بیش از 40 درصد زوج های غربی جدا از هم زندگی می کنند.
وی با تاکید بر استفاده از آموزشهای پیش از ازدواج گفت: بهره گیری از این آموزشها با هدف پیشگیری از افزایش آمار طلاق که در حال حاضر مورد هدف جنگ نرم دشمن است، اجرایی می شود. امیدیان با بیان اینکه مشکلات زندگی معمولا از سال پنجم به بعد آشکار می شود عنوان کرد: اثر این آموزشها در این زمان به طور جدی نمایان می شود. وی با مثبت ارزیابی کردن اجرای این طرح گفت: به دلیل حساسیت بنیان خانواده دستگاه های مختلفی در اجرای طرح بهشت خانواده با اداره ارشاد مشارکت می کنند. این مسئول خواستار تشویق خانواده ها به منظور شرکت فرزندان در طرح بهشت خانواده شد و گفت: وحدت و یکپارچگی، تبیین و تحکیم بنیان خانواده از اهداف اجرای این طرح است. امیدیان ادامه داد: بررسی نقش فرهنگ و تاثیر آن در استحکام خانواده، تاثیر گسترش فرهنگ مذهبی و باورهای اسلامی و افزایش سلامت روحی و رفتاری افراد از دیگر اهداف تعیین شده در اجرای طرح بهشت خانواده است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود