14 فروردین 1391
شماره خبر: 5950

100 هزار شهروند روز طبيعت را در پارك چمران گذراندند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

100 هزار شهروند روز طبيعت را در پارك چمران گذراندند

سپیدار آنلاین: مديرعامل سازمان پاركها و فضاي سبز شهرداري كرج از حضور 100 هزار شهروند در روز طبيعت در پارك شهيد چمران خبر داد و گفت: در روز گذشته، خوشبختانه آسيب جدي به طبيعت و فضاي سبز اين كلانشهر وارد نشد.
به گزارش پايگاه خبري مديريت شهري كرج، عباس زارع در گفتگوي راديويي برنامه شهر من سلام اظهار داشت: هم اكنون كلانشهر كرج در حال توسعه است كه بايد با برنامه ريزي مطلوب، زمينه ها و زيرساخت هاي لازم براي تامين و رفع نيازهاي شهروندان فراهم شود. وي با اشاره به اينكه شهرداري كرج در سال گذشته اقدامات مطلوبي را در زمينه توسعه، ايجاد، حفظ و نگهداري فضاي سبز در اين كلانشهر انجام داد، افزود: در اين زمينه در سال جاري نيز شهروندان شاهد انجام اقدامات مطلوب و اجراي پروژه هاي مختلفي در حوزه فضاي سبز خواهند بود.
پارک چمران کرج در روز طبیعت میزبان 100 هزار شهروند بود
اين مسئول با اشاره به اينكه روز 13 فروردين ماه روز طبيعت است و اكثر خانواده ها براي گذراندن اين روز در طبيعت حضور مي يابند، عنوان كرد: در اين زمينه در پارك شهيد چمران كرج، بيش از 100 هزار نفر از همشهريان حضور يافتند. زارع با اشاره به فراهم كردن زمينه هاي لازم براي استقرار خانواده ها در پارك هاي كلانشهر كرج بيان كرد: شهرداري و سازمان پاركها در حد توان و با توجه به امكانات و تجهيزات زمينه هاي لازم را براي رفاه شهروندان فراهم كردند اما به دليل ازدحام بيش از شهروندان در فضاهاي سبز اين كلانشهر، در برخي موارد شهروندان با كمبود خدمات مواجه شدند.
اجرای عملیات عمرانی و بهسازی پارک چمران
مديرعامل سازمان پاركها و فضاي سبز شهرداري كرج با اشاره به اجراي عمليات عمراني در قسمتي از پارك شهيد چمران ادامه داد: اين امر باعث اختلال در ارائه خدمات به شهروندان شد که طی چند ماه آینده این عملیات به اتمام می رسد و شهروندان می توانند از خدمات آن بهره ببرند. وي يادآور شد: با فرهنگ سازي بين مردم، روز گذشته تخريب فضاي سبز در كلانشهر كرج به صورت مطلوبي كاهش داشت و مردم زباله هاي توليدي را جمع آوري كردند و به محل هاي مخصوص كه از سوي سازمانهاي بازيافت و پاركها در نظر گرفته شده بود،‌ انتقال دادند.
شهروندان به صورت مطلوبی از فضای سبز و طبیعت کرج محافظت کردند
اين مسئول با تشكر از شهروندان و مسافران نوروزي براي رعايت نكات در زمينه نگهداري و حفاظت از فضاي سبز و عدم رساندن آسيب به درختان گفت: همچنين خانواده ها و مسافران نوروزي در حاشيه رودخانه كرج نيز حضور يافتند و كمترين حادثه در حاشيه رودخانه كرج مشاهده شد كه اين مهم نشان دهنده ارتقاي فرهنگ شهروندان و توجه به نكات ايمني است. مديرعامل سازمان پاركها و فضاي سبز شهرداري كرج با اشاره به اجراي طرح ساماندهي رودخانه كرج و ايجاد فضاي سبز مطلوب در اين منطقه اضافه كرد: در اين راستا هم اكنون مطالعات پروژه رودخانه كرج تكميل و هماهنگي هاي لازم براي اجراي آن انجام شده است.
اجرای عملیات ایجاد دریاچه مصنوعی
وي افزود: با هماهنگي هاي به عمل آمده و طبق برنامه ريزي، مقرر شده است كه در فصل بهار عمليات گسترده اجرايي اين پروچه براي ايجاد درياچه مصنوعي آغاز شود. اين مسئول با اشاره به اينكه سال جاري در اين سازمان در حوزه توسعه شهري به خصوص عمراني و فضاي سبز برنامه هاي مختلفي در نظر گرفته شده است،‌ عنوان كرد: در اين زمينه براي سال جاري بيش از 40 ميليارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود