8 مرداد 1391
شماره خبر: 9569

احداث پارک 100 هکتاری حیات وحش کرج در حصار وسیه

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

احداث پارک 100 هکتاری حیات وحش کرج در حصار وسیه

سپیدار آنلاین: مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج از احداث پارک 100 هکتاری حیات وحش این کلانشهر در منطقه حصار وسیه خبر داد و گفت: اتمام این پروژه نیازمند 12 میلیارد تومان اعتبار است.
عباس زارع شب گذشته طی سخنرانی در جشن بزرگ رمضان که با حضور بی نظیر شهروندان و هنرمندان کشوری در محل پارک تنیس کرج برگزار شد، اظهار داشت: سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج با اجرای پروژه های متنوع قصد ایجاد فضاهای پرنشاط برای شهروندان را دارد که در این زمینه شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر نیز اهتمام ویژه ای دارند. وی افزود: طی چند سال گذشته حوزه فضای سبز کرج به صورت اساسی متحول شد به نحوی که 60 پارک به بوستانهای این کلانشهر افزوده شد.
احداث 30 پارک در کرج طی سال جاری
این مسئول عنوان کرد: در حال حاضر نیز عملیات اجرایی و احداث پارک و بوستان محله ای در مناطق 12 گانه شهرداری کرج در حال اجراست که پیش بینی می شود تا پایان سال جاری 30 پارک به تعداد پارکهای فعلی افزوده شود. زارع ادامه داد: در احداث پارکها و بوستانهای شهری، تمامی استانداردها رعایت شده است که این مرهون تلاشهای کارشناسان و متخصصان این سازمان است.
بهسازی و تجهیز تمامی پارکهای فرسوده کرج
مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج یادآور شد: طبق برنامه ریزی مقرر شده است که تا پایان سال 94 شرایطی پیش بیاید که هر شهروند تنها با 10 دقیقه پیاده روی از منزل خود به یک پارک مجهز و دارای استانداردهای لازم برسد. وی اعلام کرد: همچنین طبق برنامه ریزی قرار است که تا پایان سال آینده تمام پارکهای فرسوده این کلانشهر بازسازی و بهسازی شوند.
برپایی اولین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه
این مسئول در ادامه از برپایی اولین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه کلانشهر کرج در شهریورماه سال جاری خبر داد و گفت: این نمایشگاه در محل باغ گلهای پارک شهید چمران با حضور تولیدکنندگان داخلی و خارجی برگزار خواهد شد. زارع از اجرای پروژه های بزرگی نظیر دریاچه مصنوعی رودخانه کرج، کوهستان بیجی، جهان نما و ... خبر داد و افزود: در حال حاضر عملیات احداث پارک حیات وحش کرج به مساحت 100 هکتار در کوه های شرق کرج در محله حصار وسیه آغاز شده است.
پارک حیات وحش دارای 20 درصد پیشرفت فیزیکی است
مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج اضافه کرد: مطالعات اجرای این طرح توسط گروه مشاور به اتمام رسیده و پروژه دارای 20 درصد پیشرفت فیزیکی است. وی بیان کرد: در سال جاری برای اجرای این پروژه یک میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته اما برای اتمام و بهره برداری از آن نیازمند 12 میلیارد تومان اعتبار هستیم.



منبع: پایگاه خبری مدیریت شهری کرج

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود