17 مهر 1391
شماره خبر: 12851

اعتبار و عدم هماهنگی؛ الفبای تاخیر اتصال اتوبان همت به کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

اعتبار و عدم هماهنگی؛ الفبای تاخیر اتصال اتوبان همت به کرج

سپیدار آنلاین: آزاد راه شهید همت که قرار است تهران را به کرج متصل کند سالهاست با وعده وعید هایی از سوی مسئولین برای افتتاح مواجه است پروژه ای که برخی از مسئولین البرز از آن به عنوان پروژه ملی یاد کرده و پایان یافتن مراحل این پروژه را نیازمند عزم ملی می دانند.
وعده معاون عمرانی استانداری البرز مبنی بر افتتاح فاز دیگری از پروژه همت به کرج بهانه ای شد تا به بررسی مسیر پیشرفت پروژه اتوبان همت از تهران به سمت کرج از ابتدای تصویب هیئت وزیران در اولین سفر ریاست جمهور به کرج تا کنون بپردازیم. 1385 سالی است که پروژه اتوبان همت به تصویب هیئت دولت رسید و 1387 سال عملیاتی شدن این پروژه لحاظ شد. با توجه به تاکید ریاست جمهور و نمایندگان مجلس این استان هنوز وعده وعیدهایی در خصوص افتتاح این پروژه وجود دارد که به نظر برخی قابل توجیه نیست. این مهم در حالی رخ داده است که کمتر کسی است که در کرج و یا تهران زندگی کند و چندین باری در دام ترافیک این مسیر گرفتار نشده باشد. با توجه به رشد روز افزون جمعیت و مهاجر پذیری بالای پایتخت و استان البرز روزانه شمار زیادی خودرو وارد خیابانهای کلانشهر کرج و تهران می شود و اگرچه انتظار می رفت استان شدن البرز ذره ای از تردد کرجیها به پایتخت و یا پایتخت نشینان را به کرج کم کند اما گویا این دو همسایه قدیمی قصد جدایی از یکدیگر را ندارند و تردد روزانه هزاران خودرو در مسیر اتوبان کرج و ترافیک سنگین برخی ساعت ها گواه این مدعاست. از این رو افرادی که هر روز ناچار به تردد این مسیر هستند و حتی آن هایی که سالی ماهی گذرشان به این اتوبان می خورد خرسند از وعده راه اندازی اتوبان همت و اتصال آن به کرج شدند ، غافل از اینکه چند سالی را باید با رویای وعده ها سپری کنند.
معارضینی که قصد کوتاه آمدن ندارند!
خلاصه پروژه اتصال همت به کرج که برخی از مسئولان البرز از آن به عنوان شاهراه یاد می کنند معارضینی دارد که قصد کوتاه آمدن و همراهی با این پروژه را نداشته و با پافشاری های خود موجب تاخیر در روند پیشرفت شاهراه شده اند. معاون عمرانی استانداری البرز در گفتگو با خبرنگار مهر از افتتاح ادامه اتوبان همت در مسیر وردآورد تا گرمدره به طول پنج کیلومتر خبرداده بود و علت اصلی پیشرفت کند پروژه را وجود پادگان ها و پارک جهان نما در فاز دوم دانست و ابراز امیدواری کرد اگر مذاکرات استاندار با رئیس سازمان جنگلها نتایج مطلوبی در پیش داشته باشد فاز دوم در دهه فجر به بهره داری برسد.
اتوبان همت از وعده تا اجرا
استاندار تهران پیش از این در حاشیه بازدید از ادامه اتوبان همت به سمت تهران اظهار داشت: با توجه به تاکید رئیس جمهور باید با تمهیدات لازم مشکلات موجود بر سر راه این پروژه هرچه سریع‌تر رفع و پیشرفت پروژه را شاهد باشیم. فاطمه آجرلو نماینده سابق مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در حاشیه همین بازدید با تاکید بر سرعت ساخت این پروژه عنوان کرد: در بحث آزادسازی مسیر در حال حاضر با مشکل مواجه هستیم اما به شرط آنکه این اراضی آزاد شوند تا پایان سال 89 بیش از 50 درصد راه بازگشایی می‌شود.
عیسی فرهادی استاندار سابق البرز نیز در حاشیه بازدید از این پروژه در جمع خبرنگاران گفته بود: با بررسی های انجام شده درصدد هستیم تا این پروژه به صورت دو طبقه اجرا شود تا در سالهای آتی با مشکل ترافیک مواجه نشویم. احمد افضلی معاون عمرانی استاندار البرز اظهار داشت: امروز دیگر بر هیچ کس پوشیده نیست که اتوبان کرج و دو جاده مخصوص و قدیم جواب‌گوی حجم بالای خودروهای میان تهران و کرج نیست، استان تهران مسیر تردد و عبور خودروها از 11 استان کشور است که با اتمام این پروژه بسیاری از مشکلات ترافیکی در استان تهران و استانهای همجوار برطرف می شود. مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز فر در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی اتوبان همت گفت: مقرر شده است که قطعه سوم اتوبان شهید همت قبل از دولت دهم به پایان برسد.
درختان مسیر سد راه اجرای پروژه!
قدرت الله ضیایی فر با بیان اینکه کمتر از 500 درخت دو و سه ساله در مسیر قرار می گیرد و مشاوران طرح اجازه احداث پل را نداده اند ادامه داد: تلاش ما این است که تعداد کمتری درخت قطع شود. به هر ترتیب اخبار منتشر شده در سایت ها وجود مشکل در پارک جهان نما و پادگان ها را عامل توقف یا پیشرفت کند پروژه نشان می دهد که همکاری بیشتر مسئولان و ارگانهای ذیربط را می طلبد و این در حالی است که خواست اصلی مردم به خصوص افرادی که ساعات کاری خود را در تهران می گذرانند و برای استراحت به کرج مراجعه می کنند و گاهی باید زمان زیادی را پس از خستگی کار روزانه در ترافیک سر کنند،در گرو افتتاح هرچه زودتر این پروژه و همکاری جدی تر مسئولین است. اختصاص بودجه 40 میلیارد تومانی و مسکن خواندن پروژه اتوبان همت برای رفع معضلات ترافیکی بین این دو کلانشهر کشور و پیگیری چندین باره شخص رئیس جمهور از روند پیشرفت همگی نشان دهنده برنامه ریزی دقیق و زمانبندی از پیش تعیین شده برای این پروژه است. اما سوال اینجاست که چرا پیش از اعلام برخی از طرح های کلان ملی مشکلات معارضان که بارها و بارها سوژه رسانه و خبرنگاران شده است حل نمی شود تا پروژه ای بدون حاشیه به بهره برداری برسد. از سوی دیگر آیا بهتر نیست مسئولان امر به جای وعده و وعید دادن تلاش کنند تا با شفاف سازی از روند اجرای پروژه و مشکلات مردم را بیش از این بی اعتماد و دلسرد نکنند.




منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود