5 آذر 1393
شماره خبر: 132504

راه آهن کرج به کمک متقاضیان سفر به تهران آمد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

راه آهن کرج به کمک متقاضیان سفر به تهران آمد


فرماندار کلانشهر کرج گفت: امکان تردد مسافران متقاضی به استان تهران از طریق خط ویژه قطار در راه آهن کرج هم اکنون فراهم شده است و این خط روزانه در چهار نوبت رفت و برگشت به مسافران خدمات رسانی خواهد کرد.
محمدتقی ایرانی در خصوص حمل و نقل عمومی و ایجاد فرهنگ برای مردم در استفاده از این وسائل به جهت کاهش آلودگی هوا، گفت: بحث استفاده از وسائل نقلیه عمومی همواره یکی از معضلات در کل کشور به شمار می رود اما با توجه به اینکه کرج در زمره کلانشهرهای دارای آلودگی هوا قرار دارد باید در ترغیب مردم برای استفاده از وسائل حمل و نقل عمومی و همچنین تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی تلاش شود. وی ادامه داد: استفاده مردم از خودروهای شخصی و تک سرنشین بودن و به تبع آن ایجاد ترافیک تنها فرهنگ مردم کلانشهر کرج نیست و این امر را در کل کشور به خصوص کلانشهرها شاهد هستیم و رفع آن یکی از مباحث مهم فرهنگی است که متولیان امور فرهنگی باید با جدیت آن را پیگیری کنند و ما نیز به عنوان نهاد حاکمیتی بر این امر نظارت خواهیم داشت. فرماندار کلانشهر کرج با بیان اینکه یکی از راهکارها، ایجاد خطوط تاکسی و همچنین ایستگاه های اتوبوس با توجه به نیاز تردد شهروندان است، اظهار داشت: باید ایستگاه ها ساماندهی شود و آموزش های لازم در خصوص استفاده از تاکسی و اتوبوس برای شهروندان و همچنین وظایف تاکسیرانان و اتوبوسرانان در قبال شهروندان داده شود. ایرانی افزود: کلانشهر کرج مسیر تردد 14 استان کشور و شهری مهاجر پذیر است از این رو باید فرهنگی جامع در آن ایجاد شود و مردم بدانند به عنوان یک شهروند کلانشهر چگونه با مشکلات و معضلات مواجه شوند و همه ملزم به رعایت این فرهنگ باشند.
استفاده از تاکسی و اتوبوس باید اولویت شهروندان باشد
وی در پاسخ اینکه بسیاری از مسافربر بودن خودروهای شخصی گلایه دارند، در این خصوص چه برنامه ای انجام شده است، تصریح کرد: در کرج تنوع خدمات رسانی وجود دارد و شهروندان افراد استفاده کنندگان اصلی از این خدمات هستند، باید شرایطی فراهم شود که مردم برای تردد ابتدای استفاده از تاکسی و اتوبوس را در اولویت خود قرار دهند که همه این موضوعات نیازمند آموزش و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی است که بخشی از آنها می توان از سوی رسانه ها انجام شود. فرماندار کلانشهر کرج گفت: تمامی تاکسی های دارای مجوز در شهر تحت نظارت پلیس راهور هستند و از سوی پلیس هدایت می شوند و درخواست داریم شهروندان دلسوز کرجی در صورت مشاهده هرگونه تخلفی، مسائل را با مسئولان در میان بگذارند تا با همکاری مردم و مسئولان علاوه بر کنترل بهتر شاهد رفع معضل ترافیک باشیم.
امیدواری برای استفاده از قطار شهری در آینده ای نزدیک
ایرانی در ادامه به روند پیشرفت پروژه قطار شهری کرج به عنوان یکی از بازوان حمل و نقل عمومی اشاره و اعلام کرد: یکی از معضلات این پروژه مساله اعتبار است و خوشبختانه از بدو ورود طهایی استاندار البرز و برگزاری جلسات متعدد با مسئولان شهری روند خوبی برای این پروژه در پیش است. وی اعلام کرد: شورای شهر و شهرداری کرج مصمم در اجرای این پروژه هستند و پیش بینی می شود با روند به کار گرفته شده تا پایان سال 94 شاهد افتتاح چند ایستگاه از این پروژه بزرگ باشیم. فرماندار کلانشهر کرج گفت: با برنامه ریزی های انجام شده در خط دو قطار شهری کرج در صورت تامین اعتبار طی 15 ماه آینده شاهد افتتاح دو ایستگاه 45 متری گلشهر تا بوستان جهان به طول شش کیلومتر خواهیم بود.
تردد به تهران از طریق راه آهن کرج میسر شد
ایرانی همچنین از امکان تردد مسافران به تهران از طریق ایستگاه راه آهن با خط ویژه قطار خبر داد و گفت: امکان این تردد هم اکنون فراهم است و یک خط قطار روزانه چهار مرتبه به صورت رفت و برگشت در این مسیر به جا به جایی مسافران می پردازد. وی در پایان با بیان اینکه ظرفیت این قطار 300 نفر به صورت نشسته می باشد و طول زمان در مسیر کرج به تهران 60 دقیقه و از تهران به کرج 40 دقیقه خواهد بود، اظهار داشت: این قطار در مسیر تهران به کرج در ایستگاه شهرقدس و در مسیر کرج به تهران در ایستگاه چهادانگه اسلامشهر توقف خواهد داشت.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود