26 آذر 1393
شماره خبر: 133843

تعطیلی پنجشنبه ها مانعی برای خدمات دهی به مردم نبود

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

تعطیلی پنجشنبه ها مانعی برای خدمات دهی به مردم نبود


معاون استاندارالبرز و فرماندار ویژه کرج با اعلام اینکه استان البرز بواسطه شرایط ویژه جغرافیایی و اجتماعی هیچگاه تعطیل نیست، گفت: تعطیلی روز های پنج شنبه دراین استان مانعی برای خدمات دهی به مردم نبود.
'محمد تقی ایرانی افزود: شورای برنامه ریزی استان البرز درسال 92 با هدف کاهش ترافیک، الودگی هوا، کاهش ترددهای شهری تعطیلی روزهای پنج شنبه را دراین استان به تصویب رساند. وی با بیان اینکه اگر پنج شنبه ها درالبرزتعطیل نباشد، شاهد خیل عظیمی از مسافران و افزایش ترددهای شهری در این استان بویژه کرج خواهیم بود، ادامه داد: بواسطه تعطیلی پنج شنبه ها در پایتخت شاهد استفاده بسیاری ازمسافران از جاده کرج - چالوس و محورهای ارتباطی استان البرز درآخر هفته ها هستیم. ایرانی گفت: با لغو تعطیلی پنج شنبه ها ترددهای درون شهری کرج نیز به این جمعیت مسافران عبوری اضافه می شود که باید تمهیدات لازم دراین زمینه اندیشید. فرماندار کرج، کاهش هزینه های آب، برق وگاز را ازدیگر مزایای تعطیلی ادارات در روز پنج شنبه خواند و یادآورشد: شورای برنامه ریزی استان البرز درسال گذشته با اضافه کردن دو ساعت در روز به ساعات کاری کارمندان توانست بخش قابل توجهی از این مشکلات را رفع کند. وی تاکید کرد: دراین شرایط حساس اقتصادی کشور صرفه جویی در مصرف از جمله موارد مهمی است که باید مورد توجه باشد و تعطیلی پنج شنبه ها غیرکارشناسی و با عجله صورت گرفت. ایرانی اضافه کرد: اگرچه این تصمیم برای دولتمردان قابل احترام است ولی با تشکیل شورای برنامه ریزی و تبادل نظر بیشتر می توان دلایل محکم تر و بیشتری را برای تعطیلی روزهای پنج شنبه در البرز ارایه داد. معاون استاندار البرز با بیان اینکه با برگزاری نشستی ویژه با حضور استاندارالبرز ،نمایندگان مجلس و مدیران می توان پس از بحث های کارشناسی این تصمیم را برگشت داد افزود: تمام جوانب اجتماعی، فرهنگی و امنیتی باید برای لغو تعطیلی پنج شنبه ها لحاظ شود.
با تدبیر و رعایت قانون درمورد تعطیلی پنج شنبه در البرز تصمیم گیری شود
ایرانی درادامه تعطیلی پنج شنبه را موثر در ارتقای کیفی کارهای اداری دانست و افزود: با تدبیر و رعایت قانون می توان تصمیم گیری بهتری برای تعطیلی این روز در هفته داشت .
وی گفت: اگرچه این تعطیلی برای مدیران و بسیاری از دستگاههای اجرایی از جمله اورژانس ، نیروی انتظامی، هلال احمر و آتش نشانی تاثیری ندارد و آنها حتی روزهای جمعه نیز به وظایف خود عمل می کنند اما با این تعطیلی و کاهش ترافیک جاده ای و شهری این دستگاههای اجرایی می توانند خدمات دهی بهتری داشته باشند. فرماندارویژه کرج همچنین توجه به نیاز کارمندان اداری به استراحت را از دیگر فواید تعطیلی پنج شنبه ها برشمرد و افزود: با تعطیلی این روز عملا در پایان هفته کارمندان فرصتی برای تقویت روحیه کاری و آغاز فعالیت بهتر برای هفته آینده پیدا می کنند که این بعد مهم نیز باید مورد توجه تصمیم گیران قرار گیرد. معاون استاندار البرز تاکید کرد: این درحالی است که بسیاری از کارمندان دولت با هدف ارایه خدمات به مردم در روزهای پنج شنبه و جمعه هم بصورت کشیک آماده به خدمت هستند.
شکایت یک شهروند البرزی عامل لغو تعطیلی پنج شنبه ها درالبرز بود
ایرانی با بیان اینکه شکایت یک شهروند درالبرز عامل لغو تعطیلی پنج شنبه ها بود ادامه داد: این شهروند به دلیل عدم رسیدگی به تقاضای خود در روز پنج شنبه دریکی از ادارات این استان به دبیرخانه دیوان عدالت اداری شکایت کرده بود . وی افزود: شکایت این شهروند در27 فروردین ماه جاری امسال ارایه شد و درتاریخ 14 مهر سال جاری دیوان عدالت اداری لغو این تعطیلی را به تصویب رساند. پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرزخبری مبنی بر لغو تعطیلی ادارات در روز های پنجشنبه منتشر کرد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود