19 خرداد 1394
شماره خبر: 143508

بحران آب در البرز موضوع اصلی نشست شوراهای اسلامی استان

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

بحران آب در البرز موضوع اصلی نشست شوراهای اسلامی استان


رییسان شوراهای اسلامی استان البرز با هدف بررسی مشکلات و نیازهای مردم این استان در سالن اجتماعات اداره کل امورشهری و شوراهای اسلامی استانداری البرز گردهم آمدند.
دراین نشست که رییسان شوراهای اسلامی شهر کرج، طالقان و اشتهارد حضور نداشتند، کم آبی و برخی از قوانین مانع در اجرای خدمات بهتر به مردم، مورد بررسی قرار گرفت. مدیرکل امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری البرز در این نشست با بیان اینکه شوراهای اسلامی نقش موثری در آگاهی دستگاه های اجرایی از نیازهای مردم مناطق مختلف دارند،گفت: این نهادهای مردمی با بیان مشکلات و همسویی با دستگاه های اجرایی می توانند گام های موثری را در رفع مشکلات بردارند. محمد حسین شیخیانی افزود: اگرچه بحران آب امروز به دلیل بارش های کم باران به بحرانی کشوری تبدیل شده، اما استان البرز به واسطه جمعیت بالا در این زمینه در وضعیت خاصی قرار گرفته است. وی ادامه داد: با توجه به اینکه اصلی ترین دغدغه شوراهای اسلامی با آغاز فصل گرما، کمبود آب است، استاندار البرز با برگزاری نشستی این موضوع مهم را مورد پیگیری قرار داده و به دنبال حل آن به صورت کامل هستیم. شیخیانی گفت:یکی از مواردی که در کم آبی تاثیر گذاشته انشعاب های غیرمجاز است که علاوه بر فرهنگ سازی اجرای طرح نظارتی و میدانی به صورت ویژه در دستورکار این اداره کل قرار گرفته است. مدیرکل امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری البرز تاکید کرد:با تعامل و همسویی هرچه بیشتر درسال همدلی و همزبانی دولت و ملت، می توان به نتایج بهتری در زمینه تامین خواسته های مردم رسید. وی خاطرنشان کرد: شوراهای اسلامی شهر با رای مردم توانستند عهده دار امور شوند و افرادی که دراین نهاد مردمی فعالیت دارند، باید تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات بکارگیرند. دراین نشست رییس شورای اسلامی شهر کوهسار از قطعی اب یک هفته ای 300 نفر از ساکنان این منطقه خبرداد . محسن فلاحت پیشه افزود: در زمان قطعی اب شرب ، ساکنان برخی از مناطق کوهسار اب خود را از طریق تانکرهای شهرداری و اب و فاضلاب تامین می کردند . وی یاد آورشد: با تامین چاههای اب بیشتر امیدواریم این مشکل بصورت کامل حل شود اگرچه اکنون با جیره بندی آب ،کمبود این مایه حیات تاحدی مرتفع شده است.
مسوولان استان البرز و به ویژه آب و فاضلاب این استان درروزهای اخیر هشدارهایی را درباره بحران آب به ویژه آب شرب در البرز اعلام کرده و از مردم خواستار رعایت نهایت صرفه جویی در مصرف آب برای جلوگیری از قطعی آب در فصل گرما شدند. غلامرضا رضایی فر مدیرعامل آبفای البرز، نیز به البرزی ها هشدار داده که اگر نسبت به اعمال حداقل 10 درصد صرفه جویی در مصرف آب در تابستان امسال اقدام نکنند، در برخی مناطق استان با مشکل جدی توزیع آب مواجه خواهیم بود. آبفای شهری استان البرز هم اکنون با زیرپوشش داشتن 19 شهر و با جمعیتی در حدود 2 میلیون و 500 هزار نفر دارای 336 حلقه چاه آب و دو واحد تصفیه خانه آب است که حداکثر آبدهی این تاسیسات 832 هزار مترمکعب در روز است. بر اساس اعلام مسوولان آب و فاضلاب استان البرز، میزان مصرف آب شرب در این استان سالانه 211 میلیون مترمکعب است که سرانه مصرف آب در استان دو برابر سرانه جهانی است، با وضعیت کنونی نمی شود راه گذشته را با پرمصرفی ادامه داد و در این صورت تشنگی استان البرز به وضعیت فوق بحرانی خواهد رسید.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود