26 خرداد 1396
شماره خبر: 179647

با ساخت قطعه 2 آزاد راه تهران - شمال مسیر جاده کرج - چالوس پنج کیلومتر کوتاهتر می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

با ساخت قطعه 2 آزاد راه تهران - شمال مسیر جاده کرج - چالوس پنج کیلومتر کوتاهتر می شود


استاندار البرز با اعلام آغاز ساخت قطعه ۲ آزاد راه تهران - شمال گفت: حجم بالای ترافیک ملی تا سالها بر دوش البرز سنگینی می کرد، اما با تلاش دولت امروز شاهد تکمیل مسیر آزاد راه تهران - شمال هستیم،مسیری که با گشایش آن می تواند بخش عمده ای از بار ترافیک البرز را نیز سرشکن و تعدیل کند.
سیدحمیدطهائی»در حاشیه آغاز بکار عملیات اجرایی ساخت قطعه 2 آزاد راه تهران- شمال که به همراه معاون اول رئیس جمهور و وزیر راه انجام شد، گفت: یکی از عمده مطالباتی که در طول سالهای مدیریت استان همواره به جد مورد پیگیری قرار داده ام، بحث تعدیل بار ترافیکی از دوش این کلانشهر بوده است. طهائی با اشاره به افزایش حجم بار ترافیک در ایام تعطیل هفته از مسیرهای مواصلاتی البرز،تکمیل مسیر پروژه شهید همت و در امتداد آن شهدای البرز،به مزیت های گشایش قطعه 2 آزاد راه تهران - شمال را خاطرنشان کرد و گفت: قطعه دوم این آزادراه حدفاصل شهرستانک - پل زنگوله به طول تقریبی 22 کیلومتر است و تونل های بلند البرز هر یک به طول 6 هزار و 400 متر در این منطقه قرار دارد که با اجرای این قطعه، طول مسیر جاده فعلی کرج - چالوس حدود پنج کیلومتر کوتاهتر می شود.براسا س این گزارش،با افتتاح این قطعه قسمتی از راه فعلی که از طریق کرج می گذرد حذف و مسیر تهران به شمال حدود 60 کیلومتر کوتاه می شود و شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل ونقل و شرکت آزاد راه تهران - شمال در صدد است این قطعه تا اوایل تا بستان 1396 زیر بار ترافیک برود. این قطعه 32 کیلومتری دارای 16 پل و 32 هزار متر تونل رفت و برگشت است. قطعه 2 آزاد راه تهران - شمال و تونل شرقی این منطقه با نام «البرز» به طول 6 هزار و 400 متر به عنوان بزرگترین تونل خاورمیانه هم اکنون 47 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قرار است به زودی پیمانکار ساخت تونل غربی این منطقه نیز کار خود را آغاز کند.پیش بینی شده برای آماده سازی و تکمیل منطقه 2 آزاد راه تهران- شمال بیش از 18 هزار میلیارد ریال هزینه شود. قطعه یک آزاد راه تهران - شمال به طول 32 کیلومتر از تقاطع بزرگراه آزادگان و شهید همت شروع و با عبور از مناطق کن، سولقان و امامزاده عقیل و تونل تالون و دره لانیز به سه راهی شهرستانک می رسد. آزادراه تهران - شمال طراحی و معماری آن به گونه ای انجام شده است که هموطنان هنگام رانندگی در تمام مسیر آن از زیبایی های این آزادراه لذت خواهند برد. با احداث قطعات دو و سه در نهایت این آزادراه در سال 99 به بهره برداری کامل خواهد رسید،قطعه سوم آزادراه تهران - شمال حد فاصل پل زنگوله - سه راهی دشت نظیر، به طول تقریبی 46 کیلومتر است، این مسیر دارای دو خط رفت و دو خط برگشت بوده و اخیرا شرکت آزاد راه تهران - شمال با یک شرکت کره ای برای سرمایه گذاری یک میلیارد و 300 میلیون دلاری در این قطعه به توافق رسیده است. قطعه چهار آزاد راه تهران - شمال حدفاصل سه راهی دشت نظیر - چالوس به طول حدود 20 کیلومتر است به صورت دو خط رفت و دو خط برگشت بوده و در قسمت های بلند آن یک خط کندرو نیز وجود دارد که با همت دست اندرکاران به خصوص شرکت آزادراه تهران - شمال تابستان 94 زیر بار ترافیک رفته است. چهار پیمانکار ایرانی ساخت این منطقه از آزاد راه را بر عهده دارند و امروز (شنبه) با حضور استاندار البرز، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و جمعی از مسئولان، این چهار شرکت به طور رسمی کار خود را در این قطعه آغاز کردند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود