29 بهمن 1396
شماره خبر: 191693

ایران کشوری امن برای سرمایه گذاری است

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

ایران کشوری امن برای سرمایه گذاری است


استاندارالبرز در دیدار هیات دولتی لهستان با بیان اینکه جمهوری اسلامی کشوری امن برای سرمایه گذاری است؛ گفت: با قاطعیت اعلام می کنم که ایران جزو امن ترین و بدون حاشیه ترین منطقه در اقصی نقاط دنیا است و این پیام را به کشور خود نیز اعلام کنید.
دکتر «محمدعلی نجفی» در جریان نشست مشترک با هیات دولتی لهستان در محل استانداری ضمن تسلیت حادثه سقوط هواپیمای تهران - یاسوج با قدردانی از حضورسبز این هیات در استان سرسبز البرز و تشکر از وزارت امور خارجه و سفرای ایران و لهستان و اتاق بازرگانی که میزبانی این هیات را بر عهده گرفته است؛ اظهارداشت: ایران،کشورامن برای سرمایه گذاری است و آنهایی که به دنبال ایران هراسی بودند امروز از خودشان هم فرار می کنند؛ بنده با قاطعیت اعلام می کنم که ایران جزو امن ترین و بدون حاشیه ترین منطقه در اقصی نقاط دنیا است و این پیام را به کشور خود نیز اعلام کنید. دکتر نجفی گفت: عده ای از این نگرانی دارند که ایران اندیشه انقلابی دارد و می خواهد استقلال خود را در دنیا حفظ کند آنها هرگز به آرزوی خود برای از بین بردن انقلاب اسلامی نخواهند رسید؛ از این رو در مجامع بین المللی نمایش راه می اندازند تا ایران اسلامی را با چهره منفی نشان دهند ولی مردم دنیا ایران اسلامی را به خوبی شناخته اند . استاندار البرزدر ادامه با اشاره به ظرفیت های سرمایه گذاری در این استان و وجود بیش از 3هزار و 500 واحد صنعتی و تولیدی افزود: بخش های اقتصادی ،کشاورزی ، گردشگری و خدمات استان البرز ظرفیت های بسیاری دارد که هرچه بیشتر باید از آنها بهره برد. دکتر نجفی گفت: فرودگاه و منطقه اقتصادی پیام از جمله این پتانسیل های این استان به شمارمی رود با وجود اینکه هیات های تجاری خوب هستند ولی وقتی تجار در بخش های مختلف وارد شوند می توانند زمینه های افزایش مبادلات تجاری را فراهم کنند .
وی با اعلام آمادگی برای همکاری بیشتر با هیات های تجاری خارجی گفت: توانمندی های بالای البرز فرصت مناسبی برای همکاری ها در بحث های اقتصادی و گردشگری است. دکتر نجفی ادامه داد: لهستان یکی از کشورهای خوبی است که ما تمایل برای ادامه مذاکرات و افزایش معاملات تجاری با آن را داریم. استاندارالبرز گفت: البته باید شاهد افزایش عدد و رقم بالایی برای توسعه همکاری های تجاری و اقتصادی در استان البرز باشیم و اتاق البرز به نمایندگی از اتاق بازرگانی ایران باید برای تحقق این امرتلاش کنند. استاندارالبرز خاطرنشان کرد:استان البرز توان بسیار بالایی به اندازه چندین استان کشور توان دارد و باید از فرصت آن استفاده کرده و ما نیز این امکان را داریم تا از ظرفیت کشور لهستان بهره مند شویم. وی ادامه داد: این هیات در جریان سفر خود از فرودگاه پیام و منطقه ویژه اقتصادی و برنامه های آن نیز بازدید خواهند داشت. استاندار البرز در پایان اظهار امیدواری کرد: این هیات لهستانی با خاطرات خوب در ایران و البرز همراه با برنامه ریزی هایی که می شود بتواند همکاری های بیشتر را دنبال کند . در ادامه این نشست این هیات دولتی لهستانی از نمایشگاه توانمندی های صنعت و خدمات البرز در اتاق بازرگانی البرز که افزون بر٢٠٠ شرکت محصولات تولیدی خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده اند بازدید داشتند.
صنایع دارویی، غذایی، ساختمانی، قطعات خودرو، پلاستیک، رنگ، الکترونیک، صنایع دستی، بسته بندی، آرایشی و فرآورده های کشاورزی و دامی از جمله محصولاتی است که در این نمایشگاه درمعرض دید گذاشته شده است. بازدید از فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی پیام البرز بررسی برای سرمایه گذاری مشترک در این منطقه از دیگر برنامه های این هیات است. گفتنی است؛نمایشگاه همکاری های تجاری و فرهنگی لهستان که برای مدت سه روز در هتل لاله تهران دایر خواهد بود انواع محصولات متنوع کشور لهستان در 18 غرفه به نمایش گذاشته شده است . این نمایشگاه برای بازدید فعالان اقتصادی اعم از عوامل تولید ، توزیع و صادرات تا سی بهمن ماه جاری دایر خواهد بود. یکی از غرفه های این نمایشگاه به تصاویر و پوسترهایی از پذیرش پناهندگان لهستانی توسط ایران در جنگ جهانی دوم و میهمان نوازی ایرانیان اختصاص یافته بود که مورد توجه خاص بازدید کنندگان قرار گرفت. در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه استاندار البرز، هیات رئیسه و هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران و البرزحضور داشتند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود