1 آبان 1404
شماره خبر: 333481

روابط‌عمومی‌ها باید پرچم‌دار اخلاق رسانه‌ای و صیانت از آبروی افراد باشند

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی



معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز با تأکید بر ضرورت تقویت مسئولیت اجتماعی دستگاه‌ها گفت: روابط‌عمومی‌ها باید ضمن پرهیز از حاشیه‌سازی، با رویکردی اخلاق‌مدار و شفاف، در مسیر افزایش اعتماد عمومی و آرامش اجتماعی گام بردارند.
سیف در پنجمین نشست شورای اطلاع‌رسانی و هماهنگی روابط‌عمومی‌های استان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با اشاره به اهمیت نقش رسانه‌ها و روابط‌عمومی‌ها در مدیریت افکار عمومی گفت: در شرایطی که جامعه بیش از هر زمان دیگری نیازمند آرامش، همدلی و انسجام است، روابط‌عمومی‌ها باید از بزرگ‌نمایی مسائل جزئی و بازنشر اخبار غیرمستند پرهیز کرده و روایت‌گر واقعیت‌ها با رعایت انصاف و اخلاق باشند.او افزود: رسانه‌ها و روابط‌عمومی‌ها در خط مقدم جبهه اطلاع‌رسانی قرار دارند. اگر نتوانیم روایت درستی از واقعیت‌ها ارائه کنیم، دیگران با نگاه مغرضانه آن را روایت خواهند کرد. بنابراین لازم است روابط‌عمومی‌ها در کنار دقت و سرعت، به صداقت و اخلاق نیز پایبند باشند.سیف با اشاره به جایگاه مسئولیت اجتماعی در عملکرد دستگاه‌های اجرایی تصریح کرد: مسئولیت اجتماعی نباید در شعار باقی بماند. دستگاه‌ها باید به‌صورت واقعی از ظرفیت قانونی خود برای حمایت از جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی بهره ببرند. روابط‌عمومی‌ها می‌توانند با معرفی اقدامات انسانی و فرهنگی، الگوهای مثبتی از مسئولیت‌پذیری سازمانی ارائه دهند.معاون سیاسی استاندار البرز همچنین به اهمیت حفظ حرمت و آبروی افراد در فرایند اطلاع‌رسانی اشاره کرد و گفت: در بسیاری از موارد ضرورتی ندارد مسائل شخصی یا جزئی به عرصه عمومی کشیده شود. صیانت از آبرو، بخشی از اخلاق رسانه‌ای و نشانه بلوغ حرفه‌ای روابط‌عمومی‌هاست.
او در بخش دیگری از سخنان خود افزود: رسانه‌ها و روابط‌عمومی‌ها باید ضمن نقد منصفانه، از تخریب و قضاوت‌های عجولانه پرهیز کنند. ما در جایگاهی هستیم که هر کلام و خبری می‌تواند بر امنیت روانی جامعه اثر بگذارد؛ ازاین‌رو باید با مسئولیت و درایت رفتار کنیم.معاون استاندار گفت: موضوع شکایت دستگاه‌ها از رسانه‌ها نباید اولین واکنش ما باشد. به‌جای طرح شکایت، باید گفت‌وگو، تبیین و تعامل را در پیش بگیریم. روابط‌عمومی‌ها باید خودشان پل ارتباطی میان رسانه و مدیران باشند، نه مانع گفت‌وگو.همچنین افزود که: در بسیاری از موارد، با گفت‌وگو و توضیح صادقانه می‌توان سوءتفاهم‌ها را برطرف کرد. استفاده از ابزار حقوقی آخرین راه است، نه اولین واکنش.سیف در پایان با تأکید بر لزوم پرهیز از حاشیه و تمرکز بر واقعیت‌ها خاطرنشان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند انسانیت، صداقت و تعهد در عرصه اطلاع‌رسانی هستیم. روابط‌عمومی‌ها باید در مسیر ایجاد آرامش، تقویت اعتماد و پاسداشت کرامت انسانی پیشگام باشند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود