4 اردیبهشت 1391
شماره خبر: 6538

البرز مهد پرورش هنرمندان ونویسندگان است

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

البرز مهد پرورش هنرمندان ونویسندگان است

معاون سیاسی امنیتی استاندار در مراسم تودیع ومعارفه مدیرکل جدید ارشاد ضمن تشریح اهم فعالیت های فرهنگی در استان گفت: البرز مهد پرورش هنرمندان ونویسندگان است.
ناصر رجبی به نمایندگی از استاندار البرز در مراسم تودیع و معارفه دومین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی که در محل سیروس صابر اداره کل برگزار شد ضمن اشاره به نامگذاری سال و تعمیم آن به حوزه فرهنگ وهنر اظهار داشت: تولید فرهنگی به عنوان ریر ساخت و زیر بنای تولیدات کشور محسوب می شود. وی افزود: فرهنگ و ارشاد یکی از حوزه هایی است که تولید فرهنگی ، سیاسی و امنیتی در آن جای گرفته است.
البرز مهد هنرمندان و نویسندگان
معاون سیاسی امنیتی استاندار در ادامه به ظرفیت های فرهنگی استان اشاره کرد و گفت: استان البرز مهد پرورش و بالندگی هنرمندان بزرگی است که رتبه های شاخصی را در سطح کشورکسب کرده اند. وی گفت: وجود شاعران ، نویسندگان فرهیخته و در لایه های مختلف فرهنگی وجود نخبگان از جمله شاخصه هایی است که در کمتر استانی دیده می شود واز این منظر فعالیت های این اداره کل حایز اهمیت قرار می گیرد. این مسئول در بخش دیگر سخنان خود اهم فعالیت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمان تصدی قادرآشنا برشمرد وگفت: شکل گیری بیش از 65 جریده،مطبوعه و نشریه در حال انتشار فعال و نیمه فعال ، شناسایی 100 هزار دانشجو،4 هزار دانش آموز و صد سازمان مردم نهاد، ایجاد بیش از دویست پایگاه مقاومت بسیج،برگزاری کتابخانه رضوی در سطح ملی و بین المللی، برگزاری نمایشگاه کتاب در استان، جشنواره های متعدد بین المللی و ملی تئاتر وفیلم فجر، برگزاری جشنواره موسیقی فجر، تشکیل کانون های فرهنگی ، شکل گیری خانه مطبوعات به عنوان یکی از مطالبات اصحاب رسانه و ایجاد هیئت منصفه به همین منظور، برگزاری المپیاد مقدماتی هنر، تاسیس مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ وهنر بخشی از فعالیت های این اداره کل از بدو شکل گیری تا کنون بوده است. معاون سیاسی امنیتی استاندار جشنواره صدمین سفر هئیت دولت را نیز از دیگر برنامه های آتی این اداره کل ذکر کرد.
البرز در آستانه تبدیل به استان شهر
وی با تاکید بر حمایت از نیروی انسانی و اجتماعی به عنوان سرمایه های کشور افزود: حمایت های همه جانبه از نیروی انسانی تضمین کننده امکانات و توسعه پایدار و اقتصادی خواهد بود. این مسئول گفت: استان البرز با 83 درصد مهاجر پذیر از اقوام وخرده فرهنگ های مختلفی تشکیل شده است که این امر فرصت و سرمایه اجتماعی بی نظیری محسوب می شود و کلیه دستگاه های فرهنگی نیز باید از این ظرفیتها استفاده نمایند. معاون سیاسی امنیتی استاندار ادامه داد: اکنون بیش از 75 درصد جمعیت درمرکز استان البرز متمرکز شده اندکه این امر ویژگی است که در هیچ استان دیگری وجود ندارد و به عبارت دیگر تمام سرزمین البرز در آستانه تبدیل به شهری بزرگ است. وی افزود: این امر لزوم توجه مسئولان را می طلبد از این منظرکه تبدیل استان شهر شدن محیطی زیبا وفرهنگی –صنعتی را ایجاد خواهد کرد.
شهدا سرمایه های اجتماعی استان البرز
رجبی در بخش دیگری سرمایه های اجتماعی استان البرز را برشمرد و گفت: والاترین سرمایه اجتماعی کرج 12 هزار و114 شهید والا مقام در کنار هزار و 61 آزاده سرافزار و 251 ایثارگر و بسیجی رزمنده است که در قالب واحدهای فرهنگی سازماندهی شده اند. وی با ابراز رضایت از مجموعه فعالیت های اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی و آرزوی موفقیت برای قادر آشنا از تعامل مطلوب این اداره با سایر نهادهای استانداری ، شرکت در کمیسیون ها، شوراها و کارگروه های مختلف یاد کرد و گفت: ایجاد شورای ترویج فرهنگ ایثار وشهادت نمونه بارز این اقدامات مثبت بوده است. این مسئول در پایان برای دومین مدیرکل فرهنگ وارشاد استان آرزوی موفقیت کرد و توفیق روز افزون قادر آشنا را در وزارت ارشاد از خداوند متعال مسئلت نمود.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود