6 شهریور 1390
شماره خبر: 1194

زدودن فقر فرهنگي در عرصه منابع طبيعي،نيازمند همياري دانش آموزان است

سپیدار‌آنلاین: گروه ---

زدودن فقر فرهنگي در عرصه منابع طبيعي،نيازمند همياري دانش آموزان است

مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري البرز گفت: برطرف شدن فقر فرهنگي موجود در زمينه حفاظت از عرصه هاي منابع طبيعي، نيازمند همياري دانش آموزان است.
' حسين ميررجبي' روز شنبه در جلسه مشترك اداره كل منابع طبيعي و آموزش و پرورش استان البرز درمورد جذب همياران طبيعت ،استفاده از ظرفيت هاي موجود در دانش آموزان استان براي حفاظت پايدار از منابع طبيعي ، انجام ساير فعاليت هاي مشترك و تنظيم تفاهم نامه في مابين شركت كرد و افزود: بهترين قشري كه مي تواند ما را براي اين فرهنگ سازي ياري رساند، دانش آموزان هستند.
وي، عدم آشنايي و آگاهي اقشار مختلف با مجموعه وظايف و فعاليت هاي ادارات منابع طبيعي را يكي از مشكلات عمده برشمرده و اظهار داشت: براي رفع اين مشكل و ايجاد فرهنگ حفاظت از منابع طبيعي در ميان مردم، بايد مجموعه فعاليت هاي ادارات منابع طبيعي به نحو مطلوب اطلاع رساني شود.
ميررحيمي ، با اشاره به اهميت همكاري هاي بين بخشي سازمان ها و ادارات مختلف در خصوص ترويج فرهنگ حفاظت پايدار از جنگلها و مراتع ابراز داشت: اين همكاري ها زمينه ساز انجام اقدام هاي تأثيرگزار براي رسيدن به اين هدف به ويژه در مناسبت هاي مرتبط خواهد بود.
مدير سازمان دانش آموزي استان البرز نيز در اين جلسه با اشاره به اهميت منابع طبيعي و تنوع بي بديل آن در جهان، وظيفه حفاظت از آن را بسيار حياتي دانست و خواستار تهيه منابع آموزشي غني تر جهت انتقال به دانش آموزان شد.
'مهدي عبادي' برگزاري همايش ها، مسابقات فرهنگي هنري و اردوهاي دانش آموزي با دعوت از اساتيد و كارشناسان منابع طبيعي را از جمله فعاليت هاي مناسب در اين زمينه دانست و در خصوص همكاري بيشتر با اداره كل منابع طبيعي استان اعلام آمادگي كرد.
گفتني است در پايان اين جلسه مقرر شد پيش نويس تفاهم نامه في مابين تهيه و پس از تأييد نهايي جهت اجرا به ادارات تابعه در شهرستان ها ابلاغ شود.



منبع : خبرگزاري ايرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود