12 شهریور 1390
شماره خبر: 1289

نظارت بر باشگاه هاي ورزشي كشور تشديد مي شود

سپیدار‌آنلاین: گروه ---

نظارت بر باشگاه هاي ورزشي كشور تشديد مي شود

رييس فدراسيون پزشكي ورزشي كشور گفت: نظارت بر باشگاه هاي ورزشي كشور با دقت بيشتري انجام مي شود.
' لطفعلي پور كاظمي ' در نشست مشترك هيات پزشكي ورزشي اين استان در كرج افزود:‌ براي اجراي اين نظارت ، ستاد نظارت بر سلامت باشگاه هاي كل كشور با برگزاري جلساتي با حضور دبير كميسيون ماده 5 وزارت ورزش و جوانان، مسوول امور هماهنگي استانها و مديركل حراست وزارت ورزش جوانان تشكيل شد.
وي اضافه كرد: به دليل شكايات زياد اولياي ورزشكاران مبني بر استفاده بي رويه برخي از باشگاه هاي ورزشي از مكمل هاي انرژي زا و بروز مرگ و مير و بيماريهاي اورژانسي ، اين ستاد به صورت ويژه تشكيل شده است.
اين مسوول عنوان كرد: در اين راستا فعاليت ها و اقدامات باشگاه هاي ورزشي در مورد استفاده از مكمل ها به صورت ويژه بررسي مي شود و درصورت وجود تخلف، به آنها تذكر داده مي شود.
پوركاظمي بيان كرد: در اين زمينه ملاك ارزيابي هر استان، ادارات كل هستند كه بايد دقت لازم را در بحث نظارت بر باشگاه هاي ورزشي داشته باشند.
رييس فدراسيون پزشكي ورزشي جمهوري اسلامي ايران يادآور شد: با توجه به اهميت ويژه اين بحث و با توجه به اينكه جان ورزشكاران مطرح است ، تمامي مسوولان و مديران مربوطه بايد اهتمام ويژه اي در اين مورد داشته باشند.
اين مسول اعلام كرد: در اين راستا طي يك ماه گذشته يكهزار و 300 باشگاه ورزشي خصوصي در تهران بازرسي شده و به 650 باشگاه برتر در زمينه عدم استفاده از مواد مكمل و انرژي زا لوح تقدير اهدا شده است.
پوركاظمي افزود: هدف نظارت و بازرسي از باشگاه هاي ورزشي، پلمپ و توقف فعاليت آنها نيست بلكه ارايه تذكر، آموزش و ارتقاي كيفيت كار است.
رييس فدراسيون پزشكي ورزشي جمهوري اسلامي ايران اعلام كرد: در اجراي طرح نظارت و بازرسي از باشگاه هاي ورزشي، علاوه بر بحث استفاده از مكمل هاي انرژي زا، به مباحثي از قبيل بيمه و بهداشت نيز توجه مي شود.
به گفته وي ، ‌سال گذشته حدود 5/2 ميليون نفر تحت پوشش بيمه ورزشي قرار داشتند كه‌ علاوه بر اين حدود 15ميليون نفر نيز در ورزش همگاني تحت پوشش بيمه ورزشي هستند و بر اساس برنامه ريزي هاي انجام شده اين ميزان امسال نسبت به سال گذشته افزايش مي يابد.



منبع : خبرگزاري ايرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود