19 شهریور 1390
شماره خبر: 1492

بانوان ووشوكار بختياري در مسابقات سبك نان چوان كشور قهرمان شدند

سپیدار‌آنلاین: گروه ---

بانوان ووشوكار بختياري در مسابقات سبك نان چوان كشور قهرمان شدند

تيم ووشو بانوان استان چهار محال و بختياري در سومين دوره مسابقات قهرماني ووشو سبك '‌نان چوان ' كشور كه جمعه شب در اردوگاه ورزشي ماهدشت كرج پايان يافت ، در بخش تالو قهرمان شد.
مسوول برگزاري اين رقابتها گفت:‌ در اين مسابقات حدود 240 رزمي كار ووشو سبك نان چوان در رده هاي سني مختلف در بخش تالو و سانشو به مدت دو روز با هم به رقابت پرداختند.
'ليلا لازمي ' افزود: در نتيجه اين رقابتها تيمهاي استان مركزي و فارس به ترتيب عنوانهاي دوم و سوم را در بخش تالو به خود اختصاص دادند.
وي خاطرنشان كرد:‌ همچنين ، در قسمت سانشو تيمهاي استانهاي لرستان ، چهار محال و بختياري و البرز به ترتيب مقامهاي اول تا سوم اين رقابتها را كسب كردند.
و‌ي، آماده سازي ورزشكاران و انتخاب نفرات برتر براي شركت در مسابقات برون مرزي آينده را از هدفهاي برگزاري اين رقابتها ذكر كرد.
لازمي ادامه داد: ‌برگزاري اين رقابتها در استان البرز زمينه كسب تجربه بيشتر و ارتقاي سطح علمي و فني ورزشكاران منطقه را نيز به همراه داشت.
وي اظهار داشت : قضاوت اين رقابتها بر عهده فاطمه و آزاده حبيبي ، سودابه جاويد و معصومه اشگر بود.
وي خاطرنشان كرد:‌ در پايان اين رقابتها از '‌زهرا كياني ' بانوي ووشو كار بختياري كه دارنده دو مدال طلاي آسيا و جهاني در بخش تالو است و در اين مسابقات نيز كه رتبه اول را كسب كرد ، تجليل بعمل آمد.
لازمي يادآورشد:‌ در دومين دوره اين رقاتبها كه سال گذشته در كرج برگزار شد، تيمهاي خراسان رضوي ، يزد و كرج به ترتيب مقامهاي اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.
وي گفت: ورزش ووشو تركيبي از ورزشهاي رزمي بوكس چيني، تكنيك هاي پاي كامل و درگيري هاي دفاع شخصي در بخش مبارزه (ساندا) و حركات زيبا با سلاح و انعطافي آكروبات در بخش تالو است.
لازمي افزود: اكنون در استان البرز 12 ملي پوش و حدود سه هزار ووشو كار كه يك سوم آنان را بانوان تشكيل مي دهند با 80مربي و داور ساماندهي شده اند كه در 30 باشگاه ورزشي اين استان به فعاليتهاي آموزشي و تمريني مي پردازند.



منبع : خبرگزاري ايرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود