20 شهریور 1390
شماره خبر: 1522

برپایی دو نمایشگاه کتاب البرز تجربه موفقی بود

سپیدار‌آنلاین: گروه ---

برپایی دو نمایشگاه کتاب البرز تجربه موفقی بود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، نمایشگاه کتاب البرز را بزرگترین رویداد فرهنگی استان برشمرد و برگزاری دو نمایشگاه کتاب در فاصله یک سال و اندی از تاسیس این استان را موفق ارزیابی کرد.
قادر آشنا اظهار داشت: از سیاست های کلی دولت نهم و دهم توجه جدی به حوزه فرهنگ و هنر به ویژه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.
وی افزود: در این راستا حمایتهایی جدی و خوب از استان تازه تاسیس البرز صورت گرفته و کلیه فعالیتهای فرهنگی و هنری استان با حمایتهای وزارت ارشاد همراه بوده است.
آشنا، برگزاری نمایشگاه کتاب را از اتفاقات خوب حوزه فرهنگ برشمرد و برگزاری این نمایشگاه را حاصل همکاری استانداری البرز، شهرداری کرج، اداره کل فرهنگ و ارشاد استان و حمایت جدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز،حضور ناشران مطرح کشوری در این نمایشگاه را از ویژگی های دومین نمایشگاه بزرگ کتاب استان البرز دانست و گفت:در این نمایشگاه بیش از 300 ناشر حضور دارند و بالغ بر 50 هزار عنوان کتاب عرضه می شود که استقبال جدی و چشمگیر اقشار مختلف جامعه را شاهد بوده است.
آشنا، همچنین به تخفیف حداقل 40 درصدی خرید کتاب از نمایشگاه اشاره کرد و یادآور شد:20 درصد توسط ناشران و 20درصد توسط اداره کل بر روی بن کارتهای خرید کتاب منظور شده است.
آشنا گفت: ظرفیت کنونی نمایشگاه امسال 200 غرفه است در حالیکه استان در حوزه کتاب گنجایش بیش از این را دارد.
مدیردومین نمایشگاه کتاب استان البرز، برگزاری جشنهای کتاب و نمایش و دیگر برنامه های هنری توسط شهرستان ها که هر روز یکی از شهرستانها با حضور مسئولان خود ضمن برگزاری جشن کتاب از هنرمندان و پیشکسوتان فرهنگی و نخبگان خود تجلیل می کند، رونمایی و نقد و بررسی کتاب، نشست های تخصصی مهدویت و انتظار، عفاف و حجاب، ‌گروههای ضاله و نوظهور و دفاع مقدس را از برنامه های جنبی این نمایشگاه عنوان کرد.
آشنا، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، ورود کتاب به خانه ها و استفاده از تخفیف ویژه نمایشگاه را از اهداف برگزاری این نمایشگاه دانست.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، نمایشگاه کتاب البرز را بزرگترین رویداد فرهنگی استان برشمرد و برگزاری دو نمایشگاه کتاب در فاصله یک سال و اندی از تاسیس این استان را قابل توجه و موفق ارزیابی کرد.
یادآور می شود، یکشنبه بیستم شهریور ساعت 17 مراسم اختتامیه دومین نمایشگاه کتاب استان البرز در محل نمایشگاه واقع در ضلع جنوبی میدان امام خمینی کرج برگزار می شود.



منبع : خبرگزاري مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود