23 شهریور 1390
شماره خبر: 1581

دستگيري سارق اينترنتي در استان‌هاي تهران و البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه ---

دستگيري سارق اينترنتي در استان‌هاي تهران و البرز

رئیس پلیس فتا استان تهران و البرز گفت: متصدی کافی نتی که با سواستفاده از شماره حساب یکی از مشتریان خود مبلغ 6 میلیون تومان از حساب وی سرقت کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.
مهدی کاکوان در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: با مراجعه فردی به نام «آرش» به پلیس فتا و اعلام این موضوع که از حساب بانکی وی مبلغ 6 میلیون ریال به سرقت رفته است، رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران مجرب این پلیس قرار گرفت.
وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع و احتمال اینکه امکان دارد سارق اینترنتی از حساب دیگر شهروندان اقدام به سرقت کند، با انجام اقدامات فنی و پلیسی که در حوزه مأموریت‌های پلیس فتا است، آی پی مورد تراکنش در عملیات بانکی به دست آمد و شماره حسابی که مبلغ سرقتی به آن واریز شده بود شناسایی و بلافاصله عملیات بانکی آن مسدود شد.
کاکوان ادامه داد: با به دست آمدن شماره حساب انتقالی صاحب آن شناسایی و با هماهنگی مراجع قضائی دستگیری وی در دستور کار مأموران قرار گرفت اما وقتی مأموران به آدرس فرد مورد نظر مراجعه کردند مشخص شد که وی پس از سرقت اینترنتی از آن آدرس نقل مکان کرده و به مکان نامعلومی رفته است.
رئیس پلیس فتا استان تهران و البرز اظهار داشت: با انجام تحقیقات محسوس و نامحسوس محل اختفای سارق مشخص و طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.
وی ادامه داد: با دستگیری متهم مشخص شد که وی متصدی کافی نت می‌باشد و با استفاده از نصب نرم افزاری بر روی سیستم‌های خود به شماره حساب بانکی مشتریان خود دسترسی پیدا کرده و در یک فرصت مناسب اقدام به انتقال وجوه نقد از شماره حساب مشتریان به شماره حساب خود می‌کند.
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان تهران و البرز در پایان، به شهروندان توصیه کرد: حتی‌االامکان از انجام عملیات بانکی در کافی نت‌ها خودداری کرده و چنان چه درصدد انجام عملیات بانکی از طریق کافی نت‌ها هستند به کافی نت‌هایی مراجعه کنند که اعتماد و اطمینان کامل به صحت عمل متصدی آن داشته باشند و در صورت مشاهده هر گونه جابه‌جایی حساب بانکی خود، مراتب را بلافاصله به پلیس فتا استان تهران و البرز واقع در کرج- میدان آیت الله طالقانی- جنب پزشکی قانونی اطلاع داده و یا با شماره تلفن 2181678 تماس حاصل کنند.




منبع : خبرگزاري فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود