12 مهر 1390
شماره خبر: 1955

ایجاد فرصت‌های شغلی برای دانش‌آموختگان دامپزشکی

سپیدار‌آنلاین: گروه ---

ایجاد فرصت‌های شغلی برای دانش‌آموختگان دامپزشکی

رئیس سازمان دامپزشکی کشور بر ضرورت ایجاد فرصت‌های شغلی برای دانش آموختگان دامپزشکی تأکید کرد.
محسن دستور ظهر امروز در همایش روز پژوهش و دامپزشکی که در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در کرج برگزار شد، افزود: باید مشکلات موجود بر سر راه اشتغال دانش آموختگان دامپزشکی را برطرف کرده و مسیر را برای توسعه اشتغال آنان فراهم کنیم.
وی ادامه داد: بر اساس آمارهای موجود سالانه چهار هزار نفر در پایه‌های مختلف تحصیلی رشته دامپزشکی در کشور دانش آموخته می‌شوند لذا لازم است تا زمینه‌های ایجاد اشتغال را برای این افراد فراهم کنیم.
این مسئول در ادامه سخنان خود به تولیدات واکسن در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی اشاره کرد و گفت: بیش از 90 درصد واکسن‌های دامی مورد نیاز این سازمان دامپزشکی در این موسسه تولید می‌شود.
دستور در ادامه به تولید واکسن دامی پی پی آر اشاره کرد و افزود: کار مطالعاتی این واکسن در موسسه رازی انجام شده است و با توجه به نیاز به این واکسن هم اکنون تولید انبوه آن در دستور کار قرار گرفته است.
در ادامه این مراسم هادی فامیل قدکچی رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی طی سخنانی در این همایش گفت: موسسه رازی از بزرگترین موسسات دارویی و تحقیقاتی در جهان و خاورمیانه است.
وی ادامه داد: این موسسه با تولید سالانه بیش از سه میلیارد دز انواع فرآورده‌های بیولوژیک از جمله واکسن و سرم‌های مختلف مصرف انسانی و دامی توانسته اقدامات بسیار مناسبی در مسیر خدمات دهی به مردم انجام دهد.
در این همایش از 13 پژوهشگر برتر این موسسه تجلیل به عمل آمد.




منبع : خبرگزاري فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود