24 مهر 1390
شماره خبر: 2149

اساس و پايه پيشگيري از اعتياد در جامعه آموزش است

سپیدار‌آنلاین: گروه ---

اساس و پايه پيشگيري از اعتياد در جامعه آموزش است

مديركل فرهنگي و پيشگيري ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور گفت:‌ آموزش ، اساس و پايه اي براي پيشگيري از اعتياد و درمان آن در جامعه است.
حميد رضا صرامي '‌ روز شنبه در همايش سلامت روان در محيط هاي كاري در كرج افزود: آموزش و آشنايي مردم بويژه جوانان ، كاركنان و كارگران در محيط هاي كاري با خطرات ناشي از مواد مخدر نقش تعيين كننده اي در پيشگيري و درمان بيماران معتاد جامعه دارد.
وي اضافه كرد: نيروي انتظامي با مبارزه بي امان خود در مبارزه با مواد مخدر و پيشگيري از توزيع آن ، با تقديم سه هزار و 700 شهيد و 11 هزار جانباز در اين راه سنگ تمام گذاشته است.
صرامي گفت:‌ مبارزه با مواد مخدر داراي دو بال است كه بال سخت افزار آن توسط نيروي انتظامي و بال ديگر آن اقدامات پيشگيرانه است كه با انجام يك برنامه ريزي آموزشي و فرهنگي به صورت زمان بندي اساسي و صحيح محقق مي شود.
وي ادامه داد:‌ رسانه ها نيز در تحقق اين هدف پيشگيرانه با دادن اطلاعات به موقع و به روز در آگاهي سازي خطرات ناشي از آن تاثير گذاري بسياري دارند.
صرامي گفت: امروز دشمن با استفاده از فناوري هاي نوين ، بيشتر جوانان بويژه قشر دانش آموز و دانشجو و كارگران واحدهاي توليدي و صنعتي كشور را با توجه دادن به مخدرهاي جديد هدف قرار داده است.
وي افزود:‌ افدامات آهسته كنوني در زمينه پيشگيري و درمان بيماران معتاد جامعه بويژه جوانان ، پاسخگوي عصر حاضر نيست ، براي نتيجه لازم براي كاهش و رفع معضل اعتياد در جامعه نيازمند يك عزم ملي هستيم.
صرامي يادآور شد:‌ امروز دشمنان با استفاده از تاكتيك و تكنيك هاي هوشمندانه در زمينه الگوي مصرف و جامعه بويژه جوانان برنامه ريزي كرده اند.
وي خواستار توجه بيشتر مسوولان مرتبط با مقوله مواد مخدر در زمينه پيشگيري و درمان آن در جامعه بويژه جوانان دانش آموز و دانشجو و محيط هاي كاري و كارگري كشور شد.
در همايش يكروزه سلامت روان در محيط هاي كاري با عنوان آسيب هاي آجتماعي در كارخانه ها و محيط هاي صنعتي استان البرز با همكاري استانداري البرز و ادارات كل تعاون ، كار و رفاه اجتماعي ،صنايع ، بهزيستي ، نيروي انتظامي ، شوراي هماهنگي ستاد مبارزه با مواد مخدر استان و شهرداري كرج در تالار ميلاد كرج ، 300 نفر از مسوولان ، مديران و كارفرمايان شهركهاي صنعتي استان حضور داشتند.



منبع : خبرگزاری ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود