25 مهر 1390
شماره خبر: 2164

ضرورت جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیر‌مجاز

سپیدار‌آنلاین: گروه ---

ضرورت جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیر‌مجاز

شهردار کرج بر ایجاد مدیریت دقیق به منظور جلوگیری از روند ساخت و سازهای غیرمجاز در کرج تأکید کرد.
سید علی آقازاده ظهر امروز در نشست مشترک با مدیران مناطق مختلف کرج، ‌ضمن اعلام نارضایتی از روند ساخت و سازهای غیرمجاز در این شهرستان اظهار داشت: باید این گونه ساخت و سازها در این شهرستان کنترل شده و با متخلفان برخورد قانونی شود.
وی ادامه داد: روند مهاجرت به کرج به گونه‌ای است که ساخت و سازهای غیرمجاز را با افزایش روبه‌رو کرده است لذا باید اقدامات اساسی و ویژه‌ای به منظور کنترل آن انجام شود.
این مسئول با بیان این که برای جلوگیری از این روند باید ستاد پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در کرج تشکیل شود خاطر نشان کرد: با توجه به پراکندگی این کلانشهر در حوزه ساخت و ساز لذا اقدامات کنونی نمی‌تواند پاسخگوی جلوگیری از این روند باشد.
وی تأکید کرد: به روز کردن اقدامات و تشکیل این ستاد راهکاری اساسی به منظور جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در کرج است.
آقازاده قولنامه‌ای بودن زمین‌ها، عدم تعیین تکلیف اراضی مسکن و شهرسازی و منابع طبیعی را از عوامل اصلی گسترش ساخت و ساز غیر‌مجاز در این کلانشهر عنوان کرد و ادامه داد: مهاجرت بی‌رویه و وجود بافت اجتماعی ویژه در این شهر سبب شده است تا روند ساخت و سازهای غیرمجاز در کرج با رشد مواجه باشد.
وی افزود: متأسفانه عده‌ای سود جو و فرصت طلب تنها به خاطر اندوختن اموال اقدام به ساخت این ساختمان‌ها کرده و مردم را به مخاطره می‌اندازند.
شهردار کرج، در ادامه سخنان خود بر ضرورت استقرار شورای حل اختلاف در مناطق مختلف شهرداری تأکید کرد و گفت: شهرداری متولی حفظ اراضی سازمان‌های دیگر نیست و لازم است تا در این زمینه سازمان‌ها ورود یافته و مسئولیت اراضی خود را بر عهده بگیرند.
آقازاده همچنین بر رفع و اصلاح خلاهای موجود بر سر راه اجرای طرح تفضیلی کرج تأکید و عنوان کرد: متاسفانه خلاهایی در طرح تفضیلی کرج وجود دارد که ضروری است به سرعت برطرف شود.




منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود