26 مهر 1390
شماره خبر: 2179

فعالیت 170 هزار تعاونی در کشور

سپیدار‌آنلاین: گروه ---

فعالیت 170 هزار تعاونی در کشور

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشورمان اعلام کرد: هم‌اکنون یک صد و 70 هزار تعاونی در سراسر کشور مشغول فعالیت هستند.
غلامحسین حسینی‌نیا بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح نخستین موسسه پژوهشی توسعه تعاون کشور در استان البرز سخن می‌گفت، اظهار داشت: این موسسه با هدف ایجاد ارتباط مستمر و پایدار میان جامعه دانشگاهی کشور با بخش‌های اجرایی به ویژه وزارت تعاون راه‌اندازی شده است.
وی افزود: ما باید به این نقطه برسیم که طرح‌های مربوط به تعاون پیش از عملیاتی شدن، در موسسات علمی و توسط محققان، پژوهشگران و جامعه دانشگاهی کشور مورد بررسی دقیق قرار گرفته و سپس به مرحله عمل برسد.
این مسئول تاکید کرد: البته راه‌اندازی یک مرکز پژوهشی پایان راه نیست و هدف نهایی ارتقاء این موسسه به یک مرکز علمی معتبر است.
حسینی‌نیا در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه در حال حاضر 170 هزار تعاونی در کشور فعالیت می‌کنند، گفت: این واحدها در قالب دو هزار اتحادیه استانی مشغول به خدمت‌رسانی هستند و با راه‌اندازی موسسه پژوهشی تعاون فعالیت تعاونی‌ها از نظر علمی ارتقاء می‌یابد.
وی اظهار داشت: هدف اصلی وزارت تعاون جهت دهی مناسب به فعالیت‌های تعاونی‌ها است و برای رسیدن به این مهم راهکارهای حمایتی لازم در نظر گرفته شده است.
معاون وزیر تعاون بر وجود قوانین مناسب در حوزه تعاون تاکید کرد و گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی پرداختن به حوزه تعاون و اجرای برنامه‌های مهم در این قالب در اولویت قرار گرفت و خوشبختانه موفقیت‌های بسیاری نیز حاصل شده است.
حسینی‌نیا با بیان اینکه سهم اقتصاد تعاون محور در ایران 25 درصد است، اظهار داشت: بر اساس اسناد بالادستی نظام به ویژه سند چشم انداز بیست ساله کشور باید به جایگاه اول اقتصادی در منطقه دست یابیم که برای این منظور توجه ویژه به تعاونی‌ها ضروری است.
وی همچنین از تدوین دانشنامه ملی تعاون در کشور خبر داد و گفت: موسسه پژوهشی تعاون که امروز در استان البرز راه‌اندازی شده است، مسئولیت تدوین این دانشنامه را بر عهده دارد.
حسینی‌نیا در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد: راه‌اندازی این موسسه در کنار تدوین نخستین دانشنامه ملی تعاون، بتواند موجب رونق بخشیدن به فعالیت تعاونی‌های کشور شود.




منبع : خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود