26 مهر 1390
شماره خبر: 2191

نخستين جشنواره قصه گويي در استان البرز آغاز شد

سپیدار‌آنلاین: گروه ---

نخستين جشنواره قصه گويي در استان البرز آغاز شد

نخستين جشنواره قصه گويي استان البرز به همت كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان اين استان آغاز شد.
مديركل كانون هاي پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان البرز گفت: اين جشنواره در دو بخش قصه گويي و كارگاه تخصصي قصه گويي با حضور اعضاي كانون، دانش آموزان كانوني و مربيان و مسوولين به مدت دو روز برگزار مي شود.
'صفي الله رمضانخاني' ، توسعه و ترويج فرهنگ قصه گويي بر پايه اعتلاي ارزشهاي انساني، توسعه دانش نظري در قصه شناسي و قصه گويي و همچنين معرفي قصه گويان و قصه هاي برتر و ارزش گذاري هرچه بيشتر به قصه گويي به عنوان يك فعاليت موثر تربيتي را از اهداف برگزاري اين جشنواره برشمرد.
وي اظهار داشت: امروزه جشنواره قصه گويي ، پدافند غيرعاملي در برابر تهاجمات فرهنگ غرب است و براي حفظ هويت فرهنگ و مصونيت در مقابل تهاجم فرهنگي برگزاري اين گونه جشنواره ها ضروري است.
رمضان خاني گفت: براي مقابله با هجوم فرهنگ غرب بايد تلاش كنيم تا فرهنگ غني ايران را بشناسيم و جشنواره قصه گويي يكي از شيوه هاي بارز و موثر و تجلي گاه هنر و ادبيات است و جشنواره قصه گويي نمادي براي پاسداشت فرهنگ كهن ايران است كه تجارب ارزشمند و هويت ايراني و اسلامي را به آينده سازان انتقال مي دهد.
وي افزود: استعدادهاي كودكان بايد با زبان كودك كشف و پرورش يابد، ما معتقديم كه با زبان هنر ، ادبيات و شعر و بازي و از همه مهمتر قصه، مي توانيم زمينه كشف استعدادها را در كودكان و نوجوانان يافته و آن را پرورش دهيم.
رمضان خاني يادآور شد: در جشنواره قصه گويي استان البرز 10نفر از مربيان كانون پرورش فكري و 20 شركت كننده آزاد به قصه گويي با موضوع هايي چون ازدواج حضرت علي (ع) و حضرت زهرا (س)، كشاورز، دانش آموز و شهادت و جنگ تحميلي پرداختند.
وي گفت: قصه گويان برتر در اين جشنواره در پانزدهمين جشنواره بين المللي كشوري كه در بهمن ماه در اروميه برگزار مي شود ، شركت خواهند كرد.
گفتني است چهاردهمين جشنواره بين المللي قصه گويي كشور سال گذشته در شهر بندرعباس با حضور هشت كشور خارجي برگزار شد.



منبع : خبرگزاری ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود