24 مرداد 1391
شماره خبر: 10219

آخرین فرصت صنعتگران برای دریافت تسهیلات ارزی

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

آخرین فرصت صنعتگران برای دریافت تسهیلات ارزی

سپیدار آنلاین: مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور گفت: پایان مرداد ماه امسال آخرین فرصت برای برای دریافت کنندگان تسهیلات حساب ذخیره ارزی این بانک تعیین شد.
قربان دانیالی افزود: بانک صنعت ومعدن با موافقت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به منظور حمایت ازصنعتگران و تولید کنندگان کشور ، به مشتریانی که از محل حساب ذخیره ارزی بانک صنعت ومعدن ، تسهیلات دریافت کرده اند تا پایان مرداد ماه فرصت دارند نسبت به تسویه بدهی های خود اقدام نموده و از تقسیط مجدد بدهی یک ساله بهره مند شوند. دانیالی اظهار داشت: بانک صنعت ومعدن به منظور ارتقاء سطح خدمت رسانی خود اقدام به ایجاد شعبه در شرکهای صنعتی کشور کرده است تا بتواند در کمترین زمان ممکن نسبت به تامین نیاز مالی صنعتگران و تولید کنندگان کشور اقدام کنند. مدیرعامل بانک صنعت ومعدن در پایان گفت: کارشناسان این بانک با تلاش شبانه روزی خود علاوه بر تسهیل روند تامین مالی طرح های صنعتی ، مشاور خوبی برای کار آفرینان باشند.
توزیع بالغ بر هزار و سیصد تن گوشت مرغ با قیمت مصوب دولتی در استان البرز
معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز روند موجود در کاهش قیمت گوشت مرغ را مناسب دانست و از تلاش های صورت پذیرفته در خصوص توزیع بالغ بر هزار تن گوشت مرغ طی یک ماه گذشته در سطح استان البرز خبر داد. بلال اظهار داشت: با توجه به اعلام آمادگی و همکاری سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری کرج، فروشگاه های زنجیره ای و اتحادیه های صنفی مربوطه؛ سازمان صنعت، معدن و تجارت پس از تامین این کالا، توزیع آن را در اختیار ایشان قرار داد و خوشبختانه تا حدود بسیاری روند توزیع این کالا در میان شهروندان رضایت بخش بوده است. وی افزود: در راستای تامین تعادل لازم در قیمت عرضه گوشت مرغ، تا کنون بالغ بر 300 تن گوشت مرغ منجمد نیز در سطح استان توزیع شده است که البته این امکان برای روزهای آینده نیز موجود بوده و ادامه خواهد داشت. وی از برگزاری 3 نمایشگاه بزرگ عرضه مستقیم کالا، همزمان با فرارسیدن مان مبارک رمضان خبر داد و افزود: در دو مورد از این نمایشگاه ها اقلام اساسی همچون مواد غذایی، مواد پروتئینی، مواد لبنی، گوشت قرمز، گوشت مرغ، خواربار، شیرینی مخصوص ایام ماه مبارک رمضان، مواد شوینده و ... توزیع شد و در یک نمایشگاه ویژه شیلات کالاهای مورد نیاز شهروندان عرضه شد. وی گفت: طبق توافق انجام شده با عرضه کنندگان در این مراکز، همه اقلام کالایی، با تخفیف 10 الی 15 در صدی همراه بود که البته مورد استقبال نیز قرار گرفت.
دستور ویژه رییس جمهور برای ذخیره‌سازی کالا
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ذخیره‌سازی گسترده کالاها در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته و بر این اساس، به کمک مباشران و تولیدکنندگان کالاهای اساسی، این کار آغاز شده است. حسن رادمرد در این خصوص افزود: علاوه بر این مورد، تولیدکنندگان کالاهای اساسی در کشور نیز به تناسب میزان نیاز در بازار، در حال تولید هستند، که در عین حال بخشی از نیاز تولید کشور، در حال تامین از خارج کشور است. وی تصریح کرد: طی هفته‌های گذشته با دستور اکید رئیس‌جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت قرار بر این شد که بخش اعظم کسری نیاز کشور به کالاهای اساسی تامین شود، هم اکنون نیز تامین این کالاها در دستور کار قرار گرفته و بخشی از کالاهای خریداری شده از خارج کشور نیز، به بنادر رسیده و در حال تخلیه است. به گفته رادمرد، با دستور رئیس‌جمهور، موضوع ذخیره‌سازی استراتژیک، حداقل معادل سه ماه نیاز کشور، در دستور کار قرار گرفته است که شامل گندم، کنجاله، نهاده‌های دامی، روغن خام، شکر خام، برنج است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در این میان لجستیک جاده‌ای در کشور و کشتیرانی باید هارمونی لازم را برای تامین و تخلیه این کالاها داشته باشند تا اجناس رسیده به بنادر، به سرعت تخلیه شود و در انبارها و مخازنی که شرکت بازرگانی دولتی ایران پیش‌بینی کرده است، دپو و ذخیره‌سازی شود. وی با تاکید بر اینکه واردکنندگان کالاهای اساسی مشکلی در دریافت ارز 1226 تومانی ندارند، افزود: با دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت و همراهی بانک مرکزی، منابع در حال تخصیص به واردکنندگان است.
تشکیل کمیته ساماندهی کارگاه های تولیدی و خدماتی سطح شهر
معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز ساماندهی کارگاه های تولیدی و خدماتی مستقر در سطح شهر را در اولویت سازمان اعلام و از تشکیل کمیته کارشناسی در این خصوص خبر داد. رضا صادقی گفت: در این کمیته نمایندگانی از استانداری البرز، سازمان صنعت، معدن و تجارت، فرمانداری کرج، شهرداری، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره کل حفاظت محیط زیست، مجمع امور صنفی و سایر ادارات کل، سازمان ها، نهادها و ارگان های مربوطه حضور خواهند داشت و موانع، مشکلات، اولویت ها، راهکارها و همچنین پیگیری اقدامات پیشین مورد بررسی دقیق قرار می گیرند. وی افزود: ریاست این کمیته بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و دبیری آن بر عهده شهرداری کرج بوده و در همین راستا شهرداری موظف شده است در اسرع وقت نسبت به تهیه یک گزارش جامع اقدام کند. صادقی ادامه داد: تشکیل تعاونی ها و اتحادیه های جدید برای صنوف تولیدی و خدماتی با هدف تامین تسهیلات لازم جهت استقبال صنوف از این طرح؛ مسئولیتی ویژه بوده که به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مجمع امور صنفی کرج جهت انجام و به نتیجه رساندن سپرده شده است. معاون امور صنایع و معادن سازمان افزود: هدف اصلی طرح ساماندهی انتقال، تجمیع و ساماندهی کارگاه های صنفی، صنعتی و خدماتی برای یک مکان مشترک می باشد که در صورت همکاری سازنده دستگاه های متولی می توانیم این امر را به نتیجه برسانیم. وی گفت: در راستای تشویق بیش از پیش واحدهای صنفی و صنعتی جهت استقرار در شهرک های صنفی و صنعتی به ویژه شهرک های خارج از شعاع 120 کیلومتری تهران، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نسبت به ایجاد هماهنگی های لازم با همکاری و مساعدت ارگان های متولی به ویژه اداره کل امور مالیاتی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدام خواهد کرد. ساماندهی واحدهای تولیدی موجود در سطح شهر و استقرار آنها در شهرک های صنفی و صنعتی در ابتدا از طریق معاونت توسعه بازرگانی داخلی و معاونت امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز، با ارائه تعریف جامعی از "صنف" و "صنعت"، پس از طی نمودن مراحل قانونی نسبت به تفکیک واحدها به «گروه صنفی» و «گروه صنعتی» اقدام می شود.
استقرار صنوف تولیدی در شهرکهای صنعتی در آینده نزدیک
مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با اشاره به فراهم سازی زیرساختهای تجاری گفت: صنوف تولیدی با 476 هزار واحد تولیدی و حدود یک و نیم میلیون جمعیت در آینده ای نزدیک در شهرکها و نواحی صنعتی مستقر می شوند. فخراله مولایی حمایت از اصناف تولیدی را در کنار توسعه زیر ساختهای تجاری از جمله ماموریت های جدید سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در سال جاری برشمرد و گفت: بهره مندی اصناف تولیدی کشوراز مزایای استقرار در شهرکها ونواحی صنعتی همانند سایر واحدهای صنعتی در حال برنامه ریزی و تدوین قوانین مربوطه است. وی با اشاره به اینکه از تمام ظرفیتهایی که در بخش صنعت وجود دارد جهت تعالی صنوف تولیدی استفاده خواهد شد، تصریح کرد: سعی ما در سازمان این است که فعالیت صنوف تولیدی در چرخه تولید کشور را بهبود بخشیده و نقش آنها را در مدیریت مؤثر واردات و جلوگیری از نفوذ کالاهای خارجی به بازار داخلی پررنگ تر کنیم. معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به افزایش تعداد واحدهای به بهره برداری رسیده در سال گذشته، اظهار داشت: در حال حاضر 28 هزار و 102 واحد صنعتی در شهرکها و نواحی صنعتی فعال است که برای 591 هزار و816 نفراشتغال ایجاد کرده است. مولایی توسعه واحدهای صنعتی مستقردر شهرکهای صنعتی را یکی از سیاستهای اصلی سازمان برشمرد و گفت: در سال گذشته تعداد واحدهای به بهره برداری رسیده نیز رشد قابل قبولی داشت و این مجموعه توانست بیش از 2 هزارو310 واحدصنعتی را با سرمایه گذاری31 هزارو 42 میلیاردریالی تکمیل کند که برای بیش از 43 هزارو 852 نفر اشتغال به همراه داشت.وی همچنین تاکید کرد: در جهت حمایت از تولید داخلی و صنعتگران ایرانی واحدهای صنعتی که تامین مواد اولیه آنها در داخل کشور امکانپذیر است را در اولویت قرارداده وتلاش می کنیم تا پایان سال این دسته از پروژه ها ی نیمه تمام را به اتمام برسانیم.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود