18 شهریور 1391
شماره خبر: 11286

کنگره های علمی علوم زراعت و اصلاح نباتات فرصت ویژه در معرفی محصولات زراعی کشور

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

کنگره های علمی علوم زراعت و اصلاح نباتات فرصت ویژه در معرفی محصولات زراعی کشور

سپیدار آنلاین: مدیرکل جهاد کشاورزی استان البرز برگزاری دوازدهمین کنگره علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران در البرز را فرصت مناسبی برای شناسایی ظرفیت های بخش کشاورزی کشور در تولید محصولات زراعی دانست.
علی اصغر منصورخاکی برگزاری دوازدهمین کنگره علوم زراعت واصلاح نباتات ایران درالبرز را فرصت مناسبی برای شناسایی ظرفیت های بخش کشاورزی کشور در تولید محصولات زراعی دانست و گفت: یکی از چالش های کشورها تامین امنیت غذایی است و در مدیریت تاثیرگذار آینده ی جهان، کشوری بااقتدار درعرصه های بین المللی حضورپیداخواهدکرد که قادر به تولید غذای ملت خود وسایر کشورها باشد. وی افزود: تولید پایدار محصولات زراعی باتوجه به شرایط ناپایدار اقلیمی وتغییراتی که در دو دهه ی اخیر شاهد آن هستیم شرایط دشواری را ایجاد خواهد کرد و بی شک در این کنگره راهکارهای اجرایی برای پایداری تولید محصولات زراعی را ارائه خواهد شد. مدیرکل جهاد کشاورزی استان البرز گفت: استان البرز به عنوان پایتخت کشاورزی ایران از تمام یافته های تحقیقاتی برای تحقیق تولید پایدار محصولات کشاورزی استفاده می نماید.
تولید 60 هزار تن گندم در البرز
وی ادامه داد: در دو سال اخیر البرزکشاورزان این استان بالغ بر بیش از 60 هزار تن گندم کیفی با مدیریت جامع تولید کرده اند که به قیمت 470 تا480تومان به ازای هر کیلوگرم توسط کارخانجات بخش خصوصی خریداری شده است. منصور خاکی گفت: بر اساس این آمار می توان با برنامه ریزی دقیق محصولات کشاورزی کیفی تولید کرد و و از مشارکت بخش غیر دولتی برای توسعه ی بخش کشاورزی بهره جست. وی در پایان افزود: شناسایی این نیروها ی خلاق و توانمند و هدایت آنها برای استفاده ی صحیح از منابع موجود وبالقوه کاری است که باید در اولویت دست اندرکاران بخش کشاورزی قرارگیرد.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود