17 دی 1392
شماره خبر: 113377

مشخص نبودن آمار اقتصادی و سهم البرز از سرانه ملی به دلیل عدم انتقال کارتهای بازرگانی

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

مشخص نبودن آمار اقتصادی و سهم البرز از سرانه ملی به دلیل عدم انتقال کارتهای بازرگانی


رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان البرز گفت: آمار اقتصادی این استان به دلیل عدم انتقال کارتهای بازرگانی آن از تهران، مشخص نشده و این کارتها باید در اسرع وقت به البرز منتقل شوند.
حسین طوسی ظهر در کنفرانس مطبوعاتی به مناسبت اولین سالگرد تاسیس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در استان البرز افزود: استان البرز پتانسیلهای اقتصادی قابل توجه و توان صادراتی بسیار بالایی دارد اما عدم انتقال کارتهای بازرگانی مربوط به این استان از تهران، موجب شده که آمار اقتصادی البرز کامل نشود. رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان البرز ادامه داد: برغم ظرفیتها و توان بالای این استان در زمینه اقتصادی، تولیدی و صاداراتی، آمار و ارقام سطح پایینی دارد که اگر کارتهای بازرگانی مربوط به البرز از تهران به این استان منتقل شود، می توانیم آمار دقیق و درستی از فعالیتهای اقتصادی، تولیدی و صادراتی البرز داشته باشیم. وی گفت: قبل از تشکیل استان البرز، کارتهای بازرگانی واحدهای تولیدی این استان به اتاق بازرگانی استان تهران مربوط می شد درحالیکه با وجود استان شدن، لازم است همه کارتهای بازرگانی مربوط به البرز به آن منتقل شود. طوسی افزود: در زمانی که استان البرز هنوز شکل نگرفته بود، کارتهای بازرگانی واحدهای تولیدی مناطقی که اکنون زیرمجموعه این استان هستند، از تهران صادر شده بود و در حال حاضر با وجود استان بودن، این ضرورت وجود دارد که همه کارتهای بازرگانی البرز به این استان منتقل شود.
سهم استان البرز از درآمد سرانه ملی مشخص نیست
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود نیز ادامه داد: به دلیل عدم انتقال کارتهای بازرگانی مربوط به استان البرز به این استان، سهم استان از درآمد ملی مشخص نیست که این امر بسیار مهم و قابل توجه است. وی افزود: لازم است همه زمینه های لازم برای مشخص شدن آمار و اطلاعات درست فراهم شود و اتاق بازرگانی استان البرز در این خصوص با جدیت تلاش و پیگیری می کند. طوسی گفت: اطلاعات غلطی با هدف عدم انتقال کارتهای بازرگانی استان البرز به این استان، ارائه می شود درحالیکه اتاق بازرگانی البرز اعلام می کند که این اطلاعات غلط است و این اتاق شرایط لازم برای انتقال را دارا است. رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان البرز ادامه داد: اتاق بازرگانی استان البرز از مدرنترین اتاقهای بازرگانی در سطح کشور است و خدمات آن با سرعت و دقت و به صورت ماشینی انجام می شود. وی افزود: انتقال کارتهای بازرگانی به استان البرز بسیار ساده است و کافی است متقاضیان تقاضای انتقال را ارائه دهند و هرکسی که در این زمینه با مشکل مواجه است، می تواند با اتاق بازرگانی البرز تماس بگیرد تا تقاضایش بسیار راحت پیگیری شود.
خدمات ویژه

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود