24 بهمن 1392
شماره خبر: 116310

2 هزار میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش مورد نیاز واحد های صنعتی استان است

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

2 هزار میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش مورد نیاز واحد های صنعتی استان است


رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان البرز در نشست معاون امور صنایع وزارت صنعت با نمایندگان تشکل ها و صنعتگران استان گفت: طبق برآورد اولیه حدود 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش برای یک سوم واحد های فعال در استان نیازمندیم تا ضمن رفع مشکلاتی چون تامین مواد اولیه عملاً به افزایش ظرفیت تولید کمک کنیم.
ایرج موفق افزود: در استان البرز هم اکنون بالغ بر 3150 واحد صنعتی دارای مجوز، فعال بوده و بیش از دو هزار واحد فاقد مجوز نیز در حال تولید هستند که ساماندهی آنها در دستور کار است.
وی اظهار داشت: از 2 هزار جواز تاسیس صادره 450 واحد صنعتی دارای پیشرفت فیزیکی بالای 40 درصد هستند که راه اندازی آن ها نیازمند تامین تسهیلاتی در حدود 500 میلیارد تومان است.
موفق پیشنهاد طرح تشکیل کارگروه تدابیر ویژه تولید را در استان البرز مشتمل بر "جذب سرمایه گذاران"، "شناسایی ظرفیت های تولید استان" و "رفع مشکلات درون استانی واحد های صنعتی استان البرز" با ایجاد یک وحدت رویه مشخص دانست. رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت با یادآوری مشکلات موجود در تامین برخی مواد اولیه که حتی در داخل و به شکل انبوه تولید می شوند؛ از جمله مواد پتروشیمی، گفت: فاصله ای غیرمعقول از مرحله تولید تا عرضه در کشورمان بوجود آمده که در عمل حاشیه سود اصلی را نصیب برخی واسطه ها می کند که در این خصوص باید تدابیری ویژه اتخاذ گردد. موفق اضافه کرد: لازم است طرح یا الگویی را طراحی کنیم تا از تولید تا مرحله مصرف یک شبکه توزیع شناسنامه دار داشته باشیم، با این روش می توانیم هم منافع تولیدکننده و هم مصرف کننده را تامین کنیم. وی با اشاره به جلسه ای که در دفتر مهندس نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت و با حضور مهندس طاهری استاندار البرز در خصوص پیگیری مسائل و مشکلات تولید استان، برگزار گردید؛ گفت: در یک ماه گذشته تحرّک خوبی برای تسریع در روند رفع موانع تولید در استان صورت پذیرفته و شاهدیم که طی سه روز اخیر میزبان دو تن از معاونین وزارت صنعت، معدن وتجارت در استان البرز بوده ایم.
تسریع در واگذاری بخشی از اختیارات سازمانی به تشکل ها
رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت اسان البرز تصریح کرد: با توجه به برخی محدودیت های سازمانی از جمله کمبود نیروی انسانی، ما خود برای تسریع در واگذاری بخشی از وظایف سازمان صنعت، معدن وتجارت به تشکل های بخش خصوصی مانند خانه صنعت و معدن؛ پیشقدم هستیم و از این موضوع استقبال می کنیم.
طوسی: تولید باید

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود