عرضه 15 هزار «دنا» به بازارهای داخلی و خارجي
سپیدارآنلاین: گروه اقتصادی
مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو از عرضه چهارمین خودرو با نشان ایرانی «دنا» در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی به بازار های داخلی و بین المللی خبر داد.
مهندس هاشم يكه زارع همزمان با آغاز به كارسيزدهمين نمايشگاه خودروي شيراز با بيان اين مطلب گفت: دنا به عنوان لوكس ترين محصول ايران خودرو در نيمه نخست امسال به توليد انبوه مي رسد و تا پايان سال بيش از 15 هزار دستگاه از اين محصول توليد خواهد شد. وي تاكيد كرد: صدور اين محصول به بازارهاي جهاني نيز يكي از راهبردهاي ايران خودرو است و بر اين اساس، قرار است دنا در كارخانههاي برون مرزي با هدف افزايش سودآوري توليد شود. يكه زارع با تاكيد بر اين كه دنا با تکیه بر توان مهندسی شرکت ایران خودرو و بر پایه پلاتفرم ملی طراحی شده و بدون اتکا به منابع خارجی تولید می شود، تصريح كرد: این خودرو دارای ویژگی های فنی مطابق با استاندارد های ملی و بین المللی است و با موتورEF7 معمولی و جعبهدنده دستی عرضه می شود؛ عرضه دنا با گیربکس اتوماتیک و همچنين موتور EF7 توربوشارژ و XUM نیز در برنامه توسعه محصول قرار دارد. مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو ياد آور شد: طراحی و ساخت قالب های بدنه و نيز تجهیزات خطوط تولید بدنه دنا توسط متخصصان توانمند ایرانی انجام شده که این مهم صرفه جویی ارزی 11 میلیون دلاری را برای ایران خودرو به ارمغان داشته است. وي با اشاره به اين كه تمامي قطعات دنا با تکیه بر توان شرکت های داخلی زنجیره تامین ایران خودرو تولید و براساس آخرین استاندارهای کیفی، تامین مي شود، افزود: در کلیه فرآیند های طراحی، تامین و تولید دنا، به کیفیت به عنوان کلیدی ترین عامل رضایت مشتری ، توجه ویژه ای شده و ایران خودرو با عرضه این محصول، رقبای خارجی موجود در بخش قیمتی این خودرو را به چالش خواهد كشيد.