26 خرداد 1393
شماره خبر: 124021

فرماندهی اقتصادی کار بخش خصوصی است نه دولت

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

فرماندهی اقتصادی کار بخش خصوصی است نه دولت


رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان البرز با تاکید بر اینکه باید مدیریت اقتصاد را به بخش خصوصی منتقل کنیم، گفت: فرماندهی اقتصادی کار دولت نیست و بخش خصوصی باید این کار را انجام دهد.
کیومرث امیری با تاکید بر لزوم به کارگیری بخش خصوصی در اقتصاد گفت: در همه جای دنیا از ظرفیت فراوان بخش خصوصی برای توسعه و پیشرفت استفاده می کنند اما در کشورمان و در همین البرز واحدهای زیادی داریم که تنها با 30 تا 40 درصد ظرفیت خود فعالیت می کنند و مابقی ظرفیت بی استفاده مانده است. وی افزود: به جای ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی جدید بسیار بهتر است موانع و مشکلات واحدهایی که با کمتر از نیمی از ظرفیتشان مشغول به فعالیت هستند را برطرف کنیم. امیری با اشاره به اینکه کاهش دغدغه های اقتصادی از چالشهای بزرگ کشور است، تصریح کرد: ما به جای ساماندهی اقتصادی، فرماندهی اقتصاد را به عهده گرفته ایم در حالیکه فرماندهی اقتصادی کار دولت نیست و بخش خصوصی باید این کار را انجام دهد. این کارشناس اقتصادی راهکار تقویت این بخش را دعوت از توانمندان و کارآفرینان بخش خصوصی در استان دانست و اظهار داشت: باید ببینیم فعالان این بخش در تخصیص تسهیلات چه نظری دارند؛ در واقع بخش خصوصی به ما بگوید چه کنیم. از طرفی بازنگری و تقویت وضعیت بخش خصوصی در اتاق های فکر و خوشه های تولیدی امری ضروری و لازم است لحاظ شود.
شرایط مشارکت بخش دولتی و خصوصی در البرز فراهم است
امیری تاکید کرد: تنها با این روش می توانیم مدیریت اقتصاد را به بخش خصوصی منتقل و از رکود واحدهای تولیدی ممانعت کنیم. رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان البرز یادآور شد: در البرز شرایط مشارکت بخش دولتی و خصوصی و بیان نیازها و خواسته های بخش خصوصی و حمایت های دولتی فراهم است.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود