28 خرداد 1393
شماره خبر: 124247

ظرفیت های کشاورزی اشتهارد مغفول مانده است

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

ظرفیت های کشاورزی اشتهارد مغفول مانده است


مسئول بخش دام جهاد کشاورزی شهرستان اشتهارد گفت: شهرستان اشتهارد در بخش های مختلف کشاورزی از ظرفیت های بالایی برخوردار است اما متاسفانه به دلیل برخی از مشکلات در بخش کشاورزی تعدادی از واحدهای موجود غیر فعال هستند.
امید شریفی اظهار داشت: شهرستان اشتهارد در پرورش دامهای سبک و سنگین و همچنین پرورش طیور از ظرفیت های مناسبی برخودار است اما با توجه به شرایط اقلیمی و به دلیل بیماری کمتر مستعد در پرورش طیور است. وی با اشاره به ظرفیت های شهرستان اشتهارد در حوزه دام و طیور، گفت: واحدهای مرغ تخم گذار با ظرفیت 733 هزار و 500 قطعه، 70 واحد تولیدی مرغ گوشتی با ظرفیت یک میلیون 178 هزار، در پرورش شتر مرغ دو واحد با ظرفیت 560 قطعه و در پرورش بوقلمون بک واحد با ظرفیت 12 هزار و 600 قطعه در این شهرستان وجود دارد. مسئول بخش دام جهاد کشاورزی شهرستان اشتهارد ادامه داد: همچنین در در حوزه آبزیان چنج واحد فعال شامل چهار واحد سردآبی و یک واحد ماهیان زینتی وجود دارد و هرساله علاوه بر 860 کلنی ثابت زنبور عسل شهرستان اشتهارد میزبان دو هزار و 400 کلنی است. شریفی در بخش دام سنگین به وجود 40 واحد گاوداری شیری سنتی با 466 راس دام اشاره و اعلام کرد: 18 واحد صنعتی گاو شیری با ظرفیت سه هزار و 680 راس در شهرستان اشتهارد وجود دارد که متاسفانه به دلیل مشکلات بخش کشاورزی تنها سه واحد با ظرفیت هزار راس مولد و در واحدهای سنتی از 40 واحد، 24 واحد فعال هستند. وی ادامه داد: همچنین در بخش تولید گوشت قرمز 25 واحد صنعتی با ظرفیت چهار هزار و 570 راس دام وجود دارد که تنها دو واحد آن با ظرفیت 300 راس فعال هستند و این امر در بخش واحدهای پرواری سنتی نیز از 600 واحد ظرفیت موجود به 488 واحد فعال رسیده است.
مسئول بخش دام جهاد کشاورزی شهرستان اشتهارد در پایان اظهار داشت: گرانی نهاده های دامی و کاهش سطح آب در منطقه اشتهارد موجب شده است تا واحد های سنتی در این شهرستان کم کم رو به تعطیلی کشیده شود.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود