8 تیر 1393
شماره خبر: 124914

آغاز دوباره صادرات محصولات ايران خودرو به روسيه

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

آغاز دوباره صادرات محصولات ايران خودرو به روسيه


گروه صنعتي ايران خودرو با تلاش هاي مستمر با وجود محدويت ها و مشكلات ناشي از تحريم هاي بين المللي پيش روي صادرات، پس از اخذ گواهينامه استاندارد روسيه، صادرات محصولات رانا و خانواده سمند به بازار اين كشور را پس از 5سال از سر گرفت.
با كسب اين گواهينامه صادرات محصولات با برند ايران خودرو شامل خانواده سمند LX، SE، سورن ELX و نيز محصولات رانا به فدراسيون روسيه و كليه كشورهاي CIS شروع شد.
براساس اين گواهينامه و توافق هاي انجام شده با نماينده ايران خودرو در روسيه، اين خودساز ايراني صادرات 10هزار دستگاه از محصولات ايران خودرو را تا انتهاي سال 2015 ميلادي را برنامه ريزي كرده است. گواهينامه موسسه استاندارد روسيه توسط گروه صنعتي ايران خودرو براي خانواده سمند و رانا با دوره اعتبار پايان سال 2015 اخذ گرديده و قابل تمديد نيز مي باشد. در بازار روسيه به عنوان كشوري با 143 ميليون نفر جمعيت در سال 2013 ميلادي 2 ميليون و 760 هزار دستگاه خودرو به فروش رسيده است. براساس پيش بيني هاي موسسه BCG اين ميزان فروش تا سال 2016 به 3.3 ميليون دستگاه خواهد رسيد و روسيه را بالاتر از آلمان در جايگاه بزرگترين بازار خودروي اروپا قرار خواهد داد. در مراسم آغاز دوباره صادرات محصولات ايران خودرو به روسيه، مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو، مديركل دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت، تعدادي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، سفير ايران در روسيه، نماينده بازرگاني فدراسيون روسيه در ايران و رسانه هاي خارجي و داخلي حضور داشتند. پس از برگزاري اين مراسم، نخستين مجموعه از محصولات ايران خودرو براي عرضه در بازار روسيه به سوي مرزهاي اين كشور حركت كرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود