17 تیر 1393
شماره خبر: 125508

پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران یکی از پیشتازان مراکز تحقیقاتی کشور

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران یکی از پیشتازان مراکز تحقیقاتی کشور


رئیس پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران گفت: این مرکز با دستاوردهای خود یکی از پیشتازان مراکز تحقیقاتی کشور به شمار می رود.
دکتر قره با بیان این مطلب در بازدید معاون اول ریاست جمهوری پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران مستقر در کرج در معرفی پتانسیل های این مرکز علمی و تحقیقاتی، گفت: این مرکز با هدف توسعه و استفاده از فناوری های نوین کشاورزی در جهت کمک به تامین امنیت غذایی کشور و مهندسی زنتیک، ارتقاء سطح سلامت غذایی جامعه، حفاظت از منابع پایه و بسترهای زیست محیطی ، تولید علم و ثروت و کمک به توسعه پایدار و خود اتکایی در محصولات کشاورزی در سال 1379 تاسیس شده است.
پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران یکی از پیشتازان مراکز تحقیقاتی کشور
وی افزود: با توجه به گذشت بیش از یک دهه از تأسیس این پژوهشکده ، خوشبختانه در این مدت دستاوردهای بسیار با ارزشی در زمینه تولید فرآورده ها، دانش های فنی و تولیدات علمی بیوتکنولوژی و همچنین توسعه زیر ساخت های مورد نیاز بدست امده است به نحوی که در حال حاضر این پژوهشکده با داشتن 7 بخش تحقیقاتی و 4 بخش مدیریت منطقه ای تابعه با داشتن نیروی انسانی متخصص و متعهد و تجهیزات و زیر ساخت های بسیار پیشرفته به عنوان یکی از پیشتازان مراکز تحقیقاتی در زمینه فناوری های نوین کشاورزی در سطح کشور و منطقه محسوب می شود. دکتر قره ادامه داد: تولید بیش از 40 دانش فنی و فراورده های بیوتکنولوژی از قبیل تولید دانش فنی پروتکل های زیر ازدیادی بسیاری از گیاهان باغی، دارویی و زینتی، اصلاح مولکولی گیاهان زراعی و زینتی ، تهیه کیت های تعیین اصالت ژنتیکی و بیماریهای گیاهی ، تولید مواد با ارزش از ضایعات کشاورزی و صنایع غذایی و... بخشی از دستاوردهای این مرکز است. وی افزود: همچنین ساخت راکتورهای پیشرفته تولید سوخت های زیستی از ضایعات کشاورزی و صنایع غذایی ، ساخت راکتورهای پیشرفته تولید بیودیزل، تولید فرآورده های غایی و بهداشتی از جلبک های میکروسکوپی و طراحی بیوراکتورهای برای تولید جلبک های میکروسکوپی و انتقال برخی از دانش های فنی تولید شده به بیش از 30 شرکت خصوصی از دیگر تولیدات این مرکز به شمار می رود.
انتشار بیش از 1200 مقاله در مجلات معتبربین المللی
رئیس پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران همچنین انتشار بیش از یک هزار و 200 مقاله در مجلات معتبر بین المللی و داخلی، ثبت بیش از 50 اختراع داخلی و بین المللی ، کسب جوایز معتبر ملی و بین المللی ، کسب رتبه های ممتاز علمی در بین مراکز پژوهشی و دانشگاه ها گسترش اجرای پژوهشهای کاربردی و ایجاد فرآیندهای تجاری سازی، احداث گلخانه پیشرفته کشت محصولات تراریخته و.. را تنها نمونه هایی کوچک از دستاوردهای مهم پژوهشکده در 13 سال اخیر برشمرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود