22 مرداد 1393
شماره خبر: 127337

برگزاری کمیسون حمل و نقل و امور گمرکی

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

برگزاری کمیسون حمل و نقل و امور گمرکی


رییس کمیسیون حمل و نقل ،ترانزیت و امور گمرگی اتاق بازرگانی ،صنایع،معادن و کشاورزی البرز در نشست اخیر این کمیسیون گفت: صنایع طی نامه های به اتاق بازرگانی استان البرزدرخواست کرده اند تسهیلاتی فراهم شود تا حمل و نقل تولیدات انها با سهولت و بدون اتلاف وقت انجام پذیرد.
وی اظهار کرد:اتاق بازرگانی به عنوان یک تشکل و نماینده بخش خصوصی ضرورت روان سازی در قوانین جاری را مورد تاکید قرار داد. وی ادامه داد:اگر در استان البرز برنامه ای طراحی شود تا بدون حضور فیزیکی رانندگان صدور بارنامه به صورت آنلاین انجام پذیرد ،بسیاری از مشکلات صنایع برای جابجایی محصولاتشان برطرف می شود. بیات خاطرنشان کرد:در مورد بتن نیز چنین هزینه ومشکلاتی بوده اما با پیگیری های مکرری که انجام شد توانسته اند موانع را از سر راه بردارند. وی افزود: درحالی که بازار شرکت های حمل و نقل استان رونق ندارد و رانندگان شرکت بعضا بیکارند ، بارهای این استان توسط کامیونهای شهرهای مجاور حمل می شود.
صدور بارنامه اینترنتی یا آنلاین
در این نشست مهندس باقری مدیر کل حمل ونقل پایانه های استان نیز ضرورت ارتقا تولیدات ملی را مورد تاکید قرار داد و گفت:در ساختار حمل و نقل داخلی کشور چیزی به عنوان ناوگانهای ملکی و راننده ای که در اختیار یک شرکت باشد وجود ندارد که این امر مشکلات عدیده ای را ایجاد کرده است. وی افزود:در کشورهای مختلف انبار به معنایی آنچه در کشور ما هست وجود ندارد و انبارها سیار می باشند و در حقیقت کشتی ها ،قطارها وکامیونها علاوه بر جابجایی کالا نقش انبار را نیز ایفا می کنند که این مهم موجب می شود محصولات به موقع وارد بازار عرضه شود وی ادامه داد: تولید کنندگان در کشور ما برای دپوی مواد اولیه و نگهداری آن هزینه های بالایی را می پردازند همین عامل باعث افزایش قیمت تمام شده کالای داخلی و عدم توانایی رقابت با کالای مشابه خارجی است. باقری همچنین با اشاره به اطلاعات نادرست و غیر واقعی در زمینه حمل و نقل بار توسط واحدهای صنعتی گفت:برخی صنایع برای حمل بار در مسافت کوتاه چند بار از یک بارنامه استفاده وهمچنین در برخی از مواقع مقصد را غیر واقعی بیان می کنند. وی افزود:صدور بارنامه اینترنتی یا آنلاین در حال آماده شدن است تا صاحبان کالا بتوانند کالای خود را رصد کنند. وی یادآور شد:سیستم دوربین های پلاک خوان برای اولین بار در محور کرج-چالوس ره اندازی شده که با استفاده از این سیستم مدت زمان سفر متناسب با حجم ترافیک برآوردمی شود و راننده می تواند از سلامت بارش اطمینان حاصل کند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود