9 شهریور 1393
شماره خبر: 128407

اولویت اصلی بانک مهر اقتصاد بانکداری اسلامی است

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

اولویت اصلی بانک مهر اقتصاد بانکداری اسلامی است


مدیرکل بانک مهر اقتصاد استان البرز با بیان اینکه اولویت اصلی این بانک، بانکداری اسلامی است، از تشکیل اداره فقهی و شرعی برای نظارت بر قراردادهای این موسسه خبر داد.
محمد اکبری با اشاره به هفته بانکداری گفت: عنوان بانکداری اسلامی بعد از تصویب به عنوان یکی از دستورات اصلی این بانک قرار گرفته است. به طوری که اگر امروز اطمینان و اعتمادی از طرف مردم به بانک مهر اقتصاد وجود دارد مرهون عمل کردن به اصول بانکداری اسلامی است. وی با تاکید بر اینکه الویت اصلی ما بانکداری اسلامی است، ادامه داد: براین اساس با استفاده از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه، کمیته ای برای نظارت بر قراردادها و تدوین دستورالعمل ها با عنوان اداره فقهی و شرعی تاسیس شده و تمام قراردادهای موسسه تائیدیه کمیته شرعی را گرفته است.
پرداخت 25 میلیارد تومان وام قرض الحسنه
اکبری عملکرد این بانک در سال گذشته را مورد اشاره قرار داد و گفت: بانک مهر اقتصاد در سال گذشته به طور کلی تسهیلاتی معادل 826 میلیارد تومان در استان البرز پرداخت کرده، که از این رقم بیش از 25 میلیارد آن به صورت وام قرض الحسنه پرداخت شده است. وی افزود: این بانک در نظر دارد به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی از بخش صنعت استان البرز که یک استان صنعتی محسوب می شود حمایت کرده تا با توانمند شدن بازوی تولید در این استان جوان، زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی فراهم شود. این مسول در ادامه سخنانش با بیان اینکه به سپرده گذاران بابت سالهای 1386 تا 1389 سود قطعی به مبلغ 2040 میلیارد ریال پرداخت کرده ایم، گفت: این ماحصل اقدامات ما در حوزه بانکداری اسلامی بوده که تمامی عقودی که منعقد می شود، منطبق با شرع اسلام است. مدیرکل بانک مهر اقتصاد استان البرز با بیان اینکه تلاش داریم نقشی در ارتقا ورزش البرز داشته باشیم از حمایت از چند هیئت ورزشی در استان خبر داد و افزود: تیم فوتسال این توانست در جام رمضان که در ماه گذشته برگزار شد، برای اولین بار قهرمان این دوره از مسابقات شود. و همچنین تیم 19 نفره این بانک توانست با صعود به قله دماوند افتخار دیگری را برای این استان به ارمغان بیاورد. اکبری با اشاره به معوقات 3 درصدی بانک مهر اقتصاد البرز افزود: به رغم اینکه تا کنون تسهیلات فراوانی به بخش های مختلف استان پرداخت کرده ایم اما معوقات این بانک تنها س درصد است که در مقایسه با سار بانکها بسیار عالی است. وی هچنین سرعت سیستم های الکترونیکی بانک مهر اقتصاد را از متوسط کشوری بالاتر اعلام کرد و یادآور شد: تمامی حسابهای این بانک در بیش از 800 شعبه کشور با یکدیگر وصل هستند. به گفته اکبری سهم استان البرز از 800 شعبه کل کشوری، 34 شعبه فعال است.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود