12 شهریور 1393
شماره خبر: 128616

داوران حقوقدان اتاق بازرگانی البرز مراجع قضایی را یاری می دهند

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

داوران حقوقدان اتاق بازرگانی البرز مراجع قضایی را یاری می دهند


رییس اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی البرز گفت: داوران حقوقدان اتاق بازرگانی برای رفع اختلافات و رسیدگی به دعاوی تجار ، مراجع قضایی را یاری می دهند.
حسین طوسی" در کارگاه آموزشی آشنایی با خدمات مرکز داوری با اشاره به تشکیل کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری در دادگستری استان البرز افزود: در این کمیته اتاق بازرگانی به عنوان یکی از اعضای اصلی و کارشناس مورد اعتماد دستگاه قضایی معرفی شده است. وی، ارجاع و حل و فصل اختلافات حقوقی بین طرفین قرار دادهای تجاری به مراکز داوری اتاق البرز را از جمله مصوبات این کمیته برشمرد. وی در ادامه با بیان اینکه تشکیل این مرکز یک نقطه اتکا برای فعالان اقتصادی بخش خصوصی است اظهار کرد: این افراد می توانند در اسرع وقت مسایل و اختلافات خود را در این مکان حل و فصل کنند. رییس پارلمان بخش خصوصی استان البرز خاطرنشان کرد: مسایل و اختلافاتی که از طریق داوری در این مرکز به صورت کارشناسی حل و فصل می شود، مورد تایید دستگاه قضایی است. طوسی تاکید کرد:رعایت مسایل اخلاقی در مناسبت های تجاری و بازرگانی از اصولی است که در بسیاری از کشور های دنیا حتی در رتبه بندی های اقتصادی مورد توجه خاص قرار دارد. وی ادامه داد: شفافیت درعقد قراردادها و بی حاشیه بودن از شاخص های مهم عقود سالم بازرگانی است. وی افزود: اتاق بازرگانی البرز با استفاده از اختیارات قانونی سعی کرده در بهبود مستمر محیط کسب وکار گام های موثری بردارد.
داوری بهترین شیوه حل و فصل دعاوی تجاری
رییس مرکز داوری استان البرز نیز در این نشست گفت:در روابط تجاری ناشی از قراردادها و معاملات ،انجام اختلافات همواره احتمال دارد و ارجاع به داوری بهترین شیوه حل و فصل دعاوی تجاری است. "آرش ذوالفقاری"افزود:سرعت،دقت در رسیدگی ،صرفه جویی در هزینه ها،حل و فصل اختلافات به شیوه تخصصی را از جمله مزایای این مرکز داوری ذکر کرد.
وی ادامه داد:کلیه اختلافات ودعاوی ناشی از قرارداد ها شامل انعقاد،اعتبار،فسخ،نقض،تفسیر یا اجرای آن به مرکز داوری اتاق ارجاع می شود. وی افزود:اختلافات مطابق با قانون اساسنامه آیین داوری این مرکز با رای یک یا سه نفر داور به صورت قطعی و لازم الاجرا حل و فصل می شود. مرکز داوری اتاق بازرگانی البرز در 30 اردیبهشت ماه سال جاری طی مراسمی با حضور دبیرکل مرکز داوری اتاق ایران، معاون برنامه ریزی استانداری و مدیر کل دادگستری ، قضات و رییس کانون وکلای استان البرز افتتاح شد.


ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود