15 آذر 1393
شماره خبر: 133109

سرمایه‌گذاران در البرز گلچین می‌شوند

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

سرمایه‌گذاران در البرز گلچین می‌شوند


مدیرکل صنعت، معدن و تجارت البرز با بیان اینکه البرز ظرفیت‌های ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری دارد، گفت: استقبال سرمایه‌گذاران بخش صنعتی در البرز بسیار بالا است اما به دلیل فضای کم، سرمایه‌گذاران را گلچین می‌کنیم.
ایرج موفق در مراسم افتتاح شرکت دارویی و تجهیزات پزشکی در شهرک صنعتی بهارستان که پیش از ظهر امروز با حضور نمایندگان مجلس استان البرز، دادستان کرج و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز برگزار شد، اظهار داشت: حدود 3 هزار و 100 مجوز بهره‌برداری واحدهای صنعتی در استان صادر شده است. وی با اشاره به اینکه به دنبال ساماندهی کارت‌های شناسایی و گواهی‌ فعالیت‌ واحدهای تولیدی هستیم، افزود: متاسفانه تاچندی پیش گواهی معافیت گمرکی واردات ماشین‌آلات مورد نیاز واحدهای صنعتی اجرا نمی‌شد اما با پیگیری‌های صورت گرفته اکنون این امر اجرایی می‌شود. وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر 2 هزار واحد صنعتی در البرز مشمول معافیت‌های گمرکی برای صدور ماشین‌آلات صنعتی خود هستند. مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز با اشاره به اینکه جواز تاسیس 2 هزار واحد صنعتی در استان صادر شده، گفت: به دنبال توسعه بخش صنعت در بخش هایتک و پیشرفته هستیم تا از آلودگی هوا نیز جلوگیری کنیم اما گاهی برخی دستگاه‌های اجرایی مانع فعالیت‌ ما می‌شوند که باید همکاری خود را با بخش صنعت بیشتر کنند. وی تصریح کرد: با توجه به اینکه البرز در حاشیه پایتخت قرار دارد و سرریز تهران به البرز هدایت می‌شود باید از این ظرفیت به طور صحیح بهره ببریم و نباید تنها معایب تهران به البرز برسد. موفق با تاکید بر اینکه البرز ظرفیت‌هایی بالایی برای جذب سرمایه‌گذار دارد، بیان کرد: البرز به عنوان استانی با شرایط ویژه در بخش‌های مختلف به دنبال جذب سرمایه‌گذار است و از حضور آنان استفاده می‌کند. وی با اشاره به اینکه 200 طرح VIP در استان وجود دارد که هریک دارای اعتباری بیش از 20 میلیارد تومان و اشتغالزایی برای 300 نفر است، اظهار داشت: علی‌رغم وجود این ظرفیت‌ها فضا برای سرمایه‌گذاری جدید در استان وجود ندارد. مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز افزود: 15 هکتار زمین در شهرک‌های صنعتی موجود استان وجود دارد و استقبال صنعتی نیز در البرز بسیار بالا است اما به دلیل فضای کم سرمایه‌گذاران را گلچین می‌کنیم. وی کمبود آب را به عنوان یکی از مشکلات موجود در بخش صنعت البرز خواند و بیان کرد: در این راستا اقدام به استفاده از صنایع کم آب‌بر، سبز، هایتک و با اشتغالزایی بالا در استان کرده‌ایم چراکه با توجه به شرایط خاص پایتخت و مهاجرت افراد از تهران به البرز، نرخ بیکاری و مهاجرپذیری در استان بالا است. موفق تصریح کرد: این موضوع باید به گونه‌ای طراحی شود تا اشتغالزایی مناسب در استان ایجاد شود. وی گفت: شهرک‌های صنعتی خصوصی در البرز با هدف ساماندهی واحدهای صنعتی که در مناطق مختلف استان بودند ایجاد شده و به همین دلیل فاقد زیرساخت‌های لازم است و ما نیز پیگیر رفع مشکلات این صنایع هستیم.
البرز نیازمند دو شهرک صنعتی دیگر است
وی با تاکید بر اینکه حداقل به دو شهرک صنعتی جدید دیگر در استان نیازمندیم تا مجوزهای جدید صادر و ساماندهی شود، بیان کرد: به دنبال صنایع آلوده‌کننده محیط زیست نیستیم چراکه در این صورت مشکلات ما نیز افزایش می‌یابد. مدیرکل صنعت، معدن و تجارت البرز با اشاره به ساماندهی صنوف تولیدی داخل شهر کرج، خاطرنشان کرد: دو شهرک صنعتی به مساحت 15 و 20 هکتار در اطراف کرج برای تجمیع این صنوف تولیدی اختصاص یافته تا با انتقال آن‌ها علاوه بر کاهش ترافیک و آلودگی‌های زیست محیطی از آب و برق صنعتی و معافیت‌های آن استفاده کنند. وی با اشاره به اینکه در صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی، استان البرز دارای رتبه دوم پس از استان تهران در کل کشور است، گفت: 50 شرکت در بخش صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی در استان البرز فعالیت می‌کنند. موفق افزود: امید است این صنایع با ارسال به سایر استان‌ها و نیز خدمات پس از فروش مناسب، رضایتمندی مردم را به دنبال داشته باشد تا مردم از مصرف کالای ایرانی در جهت توسعه کشور استقبال کنند.




منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود