19 آذر 1393
شماره خبر: 133422

ضرورت توجه به فرآیند بسته بندی مدرن و اقتصادی

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

ضرورت توجه به فرآیند بسته بندی مدرن و اقتصادی


مدیرعامل شامخ ایجاد برند دوم و سوم خارج از برند اصلی سایپا را با توجه به سود آوری این حوزه از اولویت های گروه سایپا دانست وگفت: با توجه به سود سرشاری که در حوزه قطعه سازی وجود دارد باید نسبت به ایجاد برند دوم و سوم جهت دستیابی به بازار خدمات پس از فروش اقدام کرد.
محمدرضا شیخ کبیر-مدیر عامل شرکت شامخ، عمده فعالیت این شرکت را بسته بندی و خدمات دانست وگفت: شرکت شامخ یک شرکت لجستیکی است که عمده فعالیت آن در حوزه بسته بندی و طراحی است. این شرکت اهمیت ویژه ای به ظروف بسته بندی، نگهداری، خدمات انبار، توزیع در حوزه قطعات یدکی که سود آور می باشد داده است.
وی در خصوص فعالیت شرکت شامخ گفت: این شرکت دارای انبارهای خوبی است و به طراحی، ساخت، لیبلینگ، ردیابی و موارد دیگر توجه خاصی کرده است و برای هر قطعه خودرو طرح و بسته بندی خاصی در نظر گرفته که با بیش از 3500 قطعه بزرگترین پنانسیل را در فرآیند لجستیک در داخل و خارج کشور دارد. شیخ کبیر ابراز داشت: بسته بندی در فرآیند لجستیک بسیار حائز اهمیت است و نباید به دنبال بسته بندی ارزان بود بلکه باید به دنبال بسته بندی مطمئن باشیم تا علاوه بر بازار داخل بتوانیم به بازار خارج نیز ورود کنیم. مدیرعامل شرکت شامخ فرآیند لجستیک را در قالب تامین قطعات، توزیع قطعات، خدمات پس از فروش و بازیافت دانست و گفت: شرکت شامخ شرکتی است که توانمندی اجرای تمامی این فرآیندها را در دست دارد و می تواند نقش موثری در فرآیندهای گروه ایفا کند. وی افزود: شرکت های سایپا یدک، شامخ و شرکت های تابعه در حوزه تامین قطعات و خدمات پس از فروش می توانند بسیار درآمدزا و سود آور باشند چراکه تعداد قابل توجهی شرکت قطعه ساز در زنجیره تامین گروه سایپا داریم که با استاندارهای بین المللی در حال فعالیت می باشند. شیخ کبیر تصریح کرد: شرکت های خارج از گروه، قطعات خود را با برند سایپا در سطح وسیع به صورت تقلبی توزیع می کنند لذا شرکت سایپا با توجه به وضعیت موجود و برای مدیریت این حوزه باید علاوه بر شرکت سایپا یدک به دیگر شرکت ها ازجمله شامخ که به عنوان یک شرکت لجستیکی در گروه مطرح است، نگاه ویژه داشته باشد چراکه شرکت شامخ می تواند قطعات را در سطح وسیع از قطعه سازان دریافت و با تنوع بسته بندی جدید در قالب فرآیند لجستیک توزیع کند. وی افزود: باید در حوزه فعالیت ها نگاه وسیع تری ایجاد کرده و به دنبال سهم بیشتر باشیم. به عنوان مثال خودرو ایکس 100 و پراید به تعداد 6 میلیون در سطح ایران در حال تردد است که با توجه به حاشیه سود بالا، سهم گروه سایپا از تامین قطعات بیش از 20 درصد نیست و این درحالی است که خودرو سازان جهان بعد از فروش محصول خود نگاه خاصی به خدمات پس از فروش دارند چون اعتقاد دارند که سود فروش خودرو یکبار است ولی حاشیه سود خدمات پس از فروش انحصاری و بسیار بالا خواهد بود. وی تاکید کرد: خودروسازان در جهان بابت جلوگیری از تقلب در ارائه قطعات محصولات خود به مشتریان، برند خود را که ارزش بسیار مهمی جهت تامین قطعات محصول و سود آوری بسیار زیاد آن دارد، به غیر از شرکت های زیر مجموعه خود به شرکت دیگر واگذار نمی کنند لذا شرکت سایپا نیز در راستای هم سو بودن با خودروسازان جهان باید جهت جلوگیری از ارائه قطعات بی کیفیت به مشتریان همانند گذشته با نظارت بیشتر، برندینگ خود را انحصارا در اختیار شرکت های گروه خودروسازی سایپا قرار دهد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود