3 دی 1393
شماره خبر: 134171

واکسیناسیون پیشگیری از بیماری تب‌برفکی در البرز اجرا می‌شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

واکسیناسیون پیشگیری از بیماری تب‌برفکی در البرز اجرا می‌شود


مدیرکل دامپزشکی استان البرز با بیان اینکه در برخی از مناطق مرزی کشور بیماری تب برفکی مشاهده شده است، گفت: این طرح زود هنگام به منظور مبارزه و مقابله با بیماری تب برفکی در البرز آغاز شده است.
علی‌اصغر برائی‌نژاد با اشاره به اینکه در برخی از مناطق مرزی کشور بیماری تب‌برفکی مشاهده شده است، اظهار داشت: واکسیناسیون تب‌برفکی در دامداری‌های استان البرز شروع شده است. وی با بیان اینکه واکسیناسیون در دامداری‌های صنعتی نیز انجام می‌شود، افزود: این طرح زود هنگام به منظور مبارزه و مقابله با بیماری تب‌برفکی در البرز است.
مدیرکل دامپزشکی البرز با اشاره به اینکه در این طرح از دو واکسن تولید موسسه تحقیقاتی رازی و وارداتی استفاده می‌شود،خاطرنشان کرد: تمام هزینه خرید این واکسن‌ها توسط اداره‌کل دامپزشکی البرز تامین و به صورت رایگان تزریق می‌شود. برائی نژاد با تاکید براینکه در مبارزه با بیماری طیور، پایش و مراقبت‌های لازم در این بخش با توجه به فرا رسیدن فصل سرما در اولویت کاری اداره کل دامپزشکی البرز قرار دارد، تصریح کرد: نمونه برداری‌های لازم در بحث بیماری طیور نیز انجام شده تا مشکل خاصی برای تولیدکنندگان حوزه طیور در استان به وجود نیاید. وی با بیان اینکه درصدد هستیم فرآورده‌های دامی برای عرضه در بازار مصرف از شناسنامه معتبر برخوردار باشد، خاطرنشان کرد: بر اساس مرکز طراحی شده توسط سازمان دامپزشکی کشور کلیه صادرات و واردات فرآورده‌های دامی کشور ثبت و رصد می‌شود و ادارات کل دامپزشکی استان‌ها در کشور می‌توانند به راحتی در جریان جابجایی دام و فرآورده‌های دامی قرارگیرند. وی با بیان اینکه به دلیل فراررسیدن فصل سرما همواره تلفاتی در حوزه زنبورداری داریم، گفت: در حوزه بیمارهای زنبورعسل مشکل خاصی در استان مشاهده و اعلام نشده است. برائی نژاد با تاکید براینکه نظارت‌های بهداشتی عرضه فرآورده‌های سطح استان با شدت عمل بیشتری انجام می‌شود، بیان کرد: در آذرماه سال جاری 4 هزار 500 کیلوگرم از فرآورده‌های دامی غیرقابل مصرف معدوم شد.




منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود