6 دی 1393
شماره خبر: 134283

پیشنهادی برای افزایش نظارت بر واردات تایر به کشور

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

پیشنهادی برای افزایش نظارت بر واردات تایر به کشور


سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران از رشد تولید تایر در سال جاری خبر داد و گفت : از ابتدای امسال تاکنون تولید تایر در کشور روند صعودی داشته است.
مصطفی تنها افزود: در یکی دو سال گذشته با وجود افت شدید تولید خودرو در کشور تولید تایر روند صعودی داشته و همواره تولید تایر رشد محدود اما با ثباتی را تجربه کرده است.
وی در ادامه از واردات تایرهای بی کیفیت به کشور انتقاد کرد و اظهار داشت : متاسفانه در حال حاضر تعداد بالایی تایرهای بی کیفیت وارداتی در بازار وجود دارد که عموما از برخی از کشورهایی که در حوزه صاحب صنعت نیستند تولید و عرضه می شود. وی تصریح کرد : البته پیشنهاداتی به مرکز پژوهش های مجلس ، وزارت صنعت و معدن و ستاد تنظیم بازار ارائه شده است تا مانع واردات این قبیل تایرها و افزایش نظارت بر این حوزه گردید. وی تاکید کرد : قطعا استفاده ز تایرهای بی کیفیت وارداتی و عدم نظارت جدی بر این حوزه صدمات جانی و مالی زیادی را به کشور تحمیل خواهد کرد. عضو کمیته اجرایی صنعت تایر ایران در ادامه با اشاره به اینکه 30 درصد از نیاز تایر در کشور از طریق واردات تامین می شود ، گفت : البته حجم واردات با توجه هب رشد تولید در داخل کمی نوسان داشته است اما نسبت موجود همچنان در سالهای اخیر همان 30 درصد بوده است. تنها همچنین یکی از مشکلات تولیدکنندگان تایر عدم دسترسی به تکنولوژی تولید اعلام کرد و افزود : در حال حاضر علاوه بر مشکلات ارزی و تسهیلات برای تامین موارد اولیه ، عدم دسترسی به تکنولوژی تولید، مشکل جدی در این صنعت محسوب می شود. وی تصریح کرد : قطعا شرایط موجود برای توسعه صنعت تایر وضعیت خوبی نیست و باید مسئولین و سیاست گذاران در تعامل با یکدیگر راهکاری برای رفع این مشکل بیندیشند. وی گفت : در صورتی که صنایع بزرگ تایرسازی دنیا برای حضور و سرمایه گذاری در صنعت تایر ایران جذب شوند قطعا این همکاری موجب ورود تکنولوژی های جدید گردیده و صنعت تایر کشور از اساس متحول خواهد شد. وی تاکید کرد : مسلما توجه به افزایش کمیت تولید در داخل نمی تواند در آینده زیر ساخت لازم برای توسعه این صنعت را در کشور در شرایطی که مشکلات زیادی وجود دارد را فراهم آورد به همین منظور باید به دنبال به روز نمودن تکنولوژی در این بخش از صنعت بود تا ضمن توسعه صنعت تایر در داخل ، بتوان حضور موثری در بازارهای صادراتی نیز داشته باشیم.




منبع»:خبر خودرو

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود