7 دی 1393
شماره خبر: 134355

استقبال بخش خصوصی از سرمایه گذاری دراین شهر

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

استقبال بخش خصوصی از سرمایه گذاری دراین شهر


مدیرعامل شرکت عمرانی شهر جدید هشتگرد از توابع شهرستان ساوجبلاغ از استقبال و ورود بخش خصوصی به اجرای طرح های مختلف عمرانی دراین شهر خبرداد.
'محمد رضا توکلی افزود: با همکاری بخش خصوصی در آینده ای نزدیک اقدامات بسیار خوبی در زمینه های خدماتی ، رفاهی ، گردشگری ، تفریحی و ... در شهر جدید هشتگرد شاهد خواهیم بود. وی اظهار کرد: خوشبختانه استقبال سرمایه گذاران و بخش خصوصی از طرح های شهر جدید هشتگرد مطلوب بوده و با برنامه ریزی راهبردی و کاربردی ، زمینه ارتقای کیفیت هر چه بیشتر زندگی ساکنان این شهر فراهم خواهد شد. توکلی ادامه داد: به طور قطع برای رسیدن به شهری آبادتر و مجهز تر باید از تمام ظرفیت ها به خوبی استفاده کرد و امیدواریم در برقراری نظم ، امنیت و خدمات به ساکنان بیش از پیش موفق باشیم.
مشکلات آب شهر جدید هشتگرد برطرف خواهد شد
توکلی درخصوص مشکلات آب شهر جدید هشتگرد ، گفت: خشکسالی های اخیر دامن شهر جدید را هم گرفته است و تلاش می کنیم با راه کارهای پیش رو این مشکلات را برطرف کنیم. وی اظهار کرد: پیگیری برای اختصاص سهمیه آب به شهر جدید هشتگرد از سد طالقان ادامه دارد.
10 هزار واحد مسکن مهر تا پایان سال جاری واگذار خواهد شد
مدیر عامل شرکت عمرانی شهر جدید هشتگرد گفت: از 51 هزار مسکن مهر در شهر جدید ، 36 هزار واحدآنها دارای تفاهم نامه سه جانبه است و ما بقی توسط خود تعاونی ها در دست آماده سازی هستند. وی اظهارکرد: تا پایان سال جاری نیز 10 هزار واحد مسکونی مهر در این شهر به متقاضیان واگذار خواهد شد.توکلی یادآورشد: 13 هزار واحد دیگر نیز تا پایان سال 94 آماده واگذاری خواهند بود ، یکی از دلایل تاخیر در بهره برداری پروژه مسکن مهر ، آماده نبودن زیر ساخت های زیر بنایی بود که با تعامل وزارتخانه های مرتبط این مشکلات در حال رفع شدن است.
مترو هشتگرد سال 94 راه اندازی می شود
مدیر عامل شرکت عمرانی شهر جدید هشتگرد درخصوص وضعیت متروی این شهرگفت: برای تامین امنیت سفر و دسترسی آسان تر ساکنان، کار طراحی وعملیاتی شدن پروژه مترو شهر جدید به طول 26 کیلومتر، سال 86 آغاز و این روزها مراحل پایانی خود را طی می کند. وی اظهار کرد: امروز حدود 24 کیلومتر از مسیر آماده شده و تنها دو کیلومتر ورودی شهر کرج به مشکل خورده است ، ابتدا قرار بود این دو کیلومتر روی زمین اجرا شود اما با دستور مسئولان استان ، قرارشد این مهم به صورت زیر زمینی انجام شود. توکلی ادامه داد: برای محقق کردن اجرای دستور مسوولان ، به تاسیسات زیر زمینی ، فاضلاب و کابل های نوری برخورد کردیم و به همین دلیل این طرح کمی با تاخیر مواجه شده است.
وی بیان کرد: مشکلات متروی شهر جدید هشتگرد یکی پس از دیگری در حال رفع شدن است و در سال 94 این طرح آماده بهره برداری خواهد شد ، تاریخ دقیقی نمی توانیم پیش بینی کنیم . توکلی گفت: برای ساخت پروژه مترو شهر جدید چهارهزارو 500 میلیارد ریال اعتبار برآورد هزینه شده که تا به امروز تنها دو هزارو 500 میلیارد ریال صرف آن شده است.
شهر جدید هشتگرد با 55 هزار نفر جمعیت در 40 کیلومتری غرب کرج واقع است که با بهره برداری از 51 هزار واحد مسکونی مهر درآن ، جمعیت این شهر از 500 هزار نفر در دو سال آینده فراتر خواهد رفت.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود