21 دی 1393
شماره خبر: 135402

کارگروه‌ توسعه صادرات البرز راه‌اندازی شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

کارگروه‌ توسعه صادرات البرز راه‌اندازی شد


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز با بیان اینکه کارگروه‌ توسعه صادرات استان مدتی غیرفعال بود، گفت: با ابلاغ معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت این کارگروه راه‌اندازی شده است.
ایرج موفق در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر البرز که در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، با اشاره به اینکه در وهله نخست حضور در استان اهداف مشخصی نداشتیم، اظهار داشت: طرح آمایش بخش صنعت به منظور بررسی نقاط ضعف و قوت استان، وضعیت موجود و برنامه‌های در دستور کار برنامه‌ریزی شده است. وی با بیان اینکه اگر ساماندهی در بخش آمار صورت نگیرد نمی‌توان به درستی عمل کرد، افزود: تعداد زیادی از واحدهای صنعتی بدون مجوز در البرز شناسایی شده‌اند. موفق با اشاره به اینکه 3 هزار و 100 پروانه بهره‌برداری در البرز صادر شده است، خاطرنشان کرد: 2 هزار و 150 جواز تاسیس سرمایه‌گذاری جدید در سال جاری صادر شده است. رئیس سازمان صنعت و معدن البرز با بیان اینکه تعدادی از این طرح‌ها به صورت ویژه‌ هستند، گفت: 200 طرح بالای 20 میلیارد تومان سبب اشتغال‌زایی برای 200 نفر می‌شود. وی با بیان اینکه از 2 هزار و 150 طرح موجود 970 طرح دارای پیشرفت فیزیکی است، تصریح کرد: این طرح‌ها بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند. وی با بیان اینکه کارگروه‌ توسعه صادرات استان مدتی غیرفعال بود، اظهار داشت: با ابلاغ معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت این کارگروه راه‌اندازی شده است. موفق با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های لازم در بخش صنعت و تجارت تامین می‌شود، خاطرنشان کرد: استان البرز رتیه نخست شهرک‌های خصوصی را به خود اختصاص داده است. رئیس سازمان صنعت و معدن البرز با بیان اینکه وجود 3 شهرک صنعتی دولتی سبب شده البرز در این بخش آخرین رتبه کشور را از آن خود سازد، تصریح کرد: فضای لازم برای سرمایه‌گذاری در البرز فراهم است.
وی با تاکید براینکه علی‌رغم استقبال متقاضیان، زمین در شهرک‌های صنعتی وجود ندارد، بیان کرد: قیمت زمین در شهرک‌های خصوصی بالا است که همین امر سبب شده سرمایه‌گذاران با مشکل رو‌به‌رو شوند. موفق با بیان اینکه قیمت زمین در شهرک‌های دولتی متری 80 هزار تومان است، گفت: این مبلغ در شهر‌ک‌های صنعتی خصوصی تا سقف یک میلیون تومان نیز می‌رسد. وی با بیان اینکه 5 هزار و 400 دستگاه کانتیر محصولات مازاد بر نیاز استان را صادر می‌کنند، گفت: امروز از 18 مجموعه برتر در بخش صادرات تجلیل شد.




منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود