12 اسفند 1393
شماره خبر: 138678

۲۰ درصد برق کشور توسط مپنا تامین می‌شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

۲۰ درصد برق کشور توسط مپنا تامین می‌شود


مدیر عامل گروه صنعتی مپنا با اشاره به اینکه این شرکت برای ساخت دستگاه MRI برنامه دارد،گفت: ۲۰ درصد برق کشور توسط گروه صنعتی مپنا تولید می شود.
عباس علی‌آبادی در مراسم افتتاح دستاوردهای گروه صنعتی مپنا که پیش از ظهر امروز در کرج با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح شد، اظهار داشت: احداث سالن و خط تولید پره توربین بادی 2.5 مگاواتی علاوه بر اشتغالزایی و دستیابی به تکنولوژی تولید قطعات فایبرگلاسی وکیوم بگ، سبب صرفه جویی 100 هزار یورویی در هر پره می‌شود. وی افزود: در راستای طراحی و ساخت نخستین خط عملیات تکمیلی پوشش‌دهی قطعات داغ توربین‌های گازی نیروگاهی در کشور بهره‌برداری از کارگاه پرس صنعتی انجام شد که با راه اندازی این کارگاه در گروه مپنا ضمن اشتغالزایی سالیانه از خروج حدود یک میلیون یورو ارز جلوگیری می‌شود. مدیر عامل گروه صنعتی مپنا تصریح کرد: بهره برداری از تجهیزات نوین پوشش‌دهی و لوکوموتیو مسافربری دیزل الکتربک ایران سفیر از دیگر دستاوردهای گروه مپنا است که با بهره‌برداری از تجهیزات مذکور زنجیره پوشش‌دهی قطعات داغ توربین‌های گازی نیروگاهی و صنعتی تکمیل و کشور از دریافت این گونه خدمات از خارج از ایران بی نیاز شد. وی بیان کرد: تولید لکوموتیو تونلی دیزل هیدرولیک و تولید نخستین ژنراتور 25 مگاوات با تکیه بر دانش و توانمندی داخلی از دیگر دستاوردهای جدید گروه مپنا بود که با تولید این لکوموتیو علاوه بر مرتفع نمودن نیاز داخلی کشور، به یکی از صادر کنندگان این وسیله نقلیه تبدیل شده‌ایم.
علی آبادی با بیان اینکه مپنا الگویی برای توسعه کشور محسوب می‌شود، اظهار داشت: مپنا بنگاهی ملی با گرایش صنعتی، اقتصادی برای شناسایی و حل مشکلات کشور و با ساختاری مناسب برای اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی است. وی با اشاره به اینکه این گروه صنعتی 14 هزار اشتغالزایی به صورت مستقیم و 15 هزار اشتغالزایی به طور غیرمستقیم ایجاد کرده است، گفت: مپنا درحال حاضر در سه حوزه برق، نفت و گاز و ریلی فعالیت می کند که در بخش بهداشت و مخابرات نیز دعوت انجام شده که هم اکنون خود را برای ساخت تجهیزات پزشکی که دستگاه ام آر آی در اولویت قرار دارد، آماده می‌کنیم. علی آبادی با اشاره به ظرفیت‌های تامین برق کشور توسط مپنا اظهار داشت: در حال حاضر مپنا 20 درصد برق کل کشور را تامین می‌کند.


منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود