9 آبان 1391
شماره خبر: 14166

70 درصد سطح زیر کشت محصولات کشاورزی البرز بیمه می‌شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

70 درصد سطح زیر کشت محصولات کشاورزی البرز بیمه می‌شود

سیپدار آنلاین: معاون بهبود تولیدات گیاهی اداره کل جهاد کشاورزی استان البرز گفت: طی جلسات برگزار شده با صندوق بیمه مقرر شد تا بیش از 70 درصد سطح زیر کشت محصولات کشاورزی استان تحت پوشش بیمه قرار گیرند.
عباسعلی عامری با بیان این مطلب افزود: به دلیل تاخیر در تخصیص اعتبارات برای صندوق بیمه محصولات کشاورزی و افزایش اعتبار، زمان انجام بیمه محصولات کشاورزی نیز به تاخیر افتاد. وی با اشاره به اینکه سال گذشته 70 درصد از سطح زیر کشت محصولات تحت پوشش بیمه بوده اند، اظهار داشت: امسال این میزان بیشتر از سال گذشته خواهد بود. عامری ادامه داد: میزان سطح زیر کشت محصولات تحت پوشش بیمه و اعتبار مورد نیاز برای آن پس از بازرسی کارشناسان و سنجش میزان سطح سبز مشخص خواهد شد. معاون بهبود تولیدات گیاهی اداره کل جهاد کشاورزی استان البرز اذعان داشت: در سال گذشته تا این زمان بیمه محصولات بطور کامل انجام شده بود اما امسال به دلیل تاخیر در افزایش اعتبار این مهم هنوز اجرایی نشده است. عامری تصریح کرد: البته در شهرستانهای استان البرز کارگزاران بیمه ورود کرده اند تا این امر با سرعت انجام شود.
شرکت مادر تخصصی مکانیزاسیون کشاورزی در البرز ثبت شد
عامری با بیان اینکه با پیگیری های انجام شده این شرکت به ثبت رسید، افزود: این شرکت در راستای ارتقای ضریب مکانیزاسیون و اجرای ماده 143 قانون برنامه پنجم توسعه در استان البرز تشکیل شده است. وی ادامه داد: طبق مقررات تمامی برنامه های مکانیزاسیون کشاورزان از طریق این شرکت در البرز و دفاتر مرتبط در شهرستان های تابعه انجام می شود که ایجاد این دفاتر در شهرستانها در حال پیگیری است. معاون بهبود تولیدات گیاهی اداره کل جهاد کشاورزی استان البرز گفت: ضریب مکانیزاسون در استان البرز 86 صدم است که طبق برنامه ریزی های انجام شده این رقم تا پایان امسال به 96 صدم و تا پایام برنامه پنجم توسعه به یک و نیم درصد می رسد.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود