31 خرداد 1394
شماره خبر: 144216

طرح ملی تولید تخم‌مرغ SPF در کرج افتتاح شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

 طرح ملی تولید تخم‌مرغ SPF در کرج افتتاح شد


طرح کلان و ملی کسب و انتقال دانش فنی تولید تخم‌مرغ SPF با حضور معاون تجاری‌سازی و نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پیش از ظهر امروز در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی افتتاح شد.
مراسم افتتاح طرح کلان و ملی کسب و انتقال دانش فنی تولید تخم‌مرغ SPF با حضور معاون تجاری‌سازی و نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پیش از ظهر امروز در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی برگزار شد. تولید تخم مرغ SPF با استفاده از استانداردها و الگوهای جهانی که از نظر کیفی و فرآیند تولید مطابق با استاندارد جهانی است، انجام می‌شود که خط تولید و اغلب امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای ساخت محصول، در داخل کشور و با استفاده از دانش فنی ایرانی ساخته شده است. تخم مرغ‌های SPF تخم‌مرغ‌های نطفه‌داری هستند که از گله‌های SPF شده بر اساس توصیه‌های کمیته‌های منتخب انجمن بین‌المللی استانداردسازی مواد بیولوژیک بوجود می‌آیند. تخم مرغ‌های SPF باید عاری از آنتی‌ژن‌ها یا آنتی‌بادی‌های مختلف باشند.
این طرح در تولید واکسن‌های طیور و بعضی از واکسن‌های انسانی، تهیه کشت سلولی پرایمری و لاین، جداسازی و تشخیص عوامل عفونی، انجام برخی مطالعات ایمونولوژیک پایه مانند پیوند و راکسیون میزبان، مطالعه و بررسی تاثیر متقابل ویروس و سلول در فرآیند سرطانی، تهیه جوجه SPF در مطالعات تجربی به عنوان جوجه‌های حساس در تشخیص و جداسازی عفونت‌های ناشناخته ویروسی و نیز تهیه جوجه SPF در کنترل کیفی واکسن‌ها کاربرد دارد.




منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود