26 مرداد 1394
شماره خبر: 147368

حل بحران آب به کشاورزی آسیب نزند

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

حل بحران آب به کشاورزی آسیب نزند


مدیرکل جهاد کشاوزری استان البرز گفت: با توجه به لطمه‌ها و ضربه‌های شدیدی که در عرصه کشاورزی و کاهش یا فقدان منابع آب متحمل شده‌ایم باید به سمت و سویی برویم که آسیب‌ها را به حداقل برسانیم.
سیدمجید موسوی اظهار کرد: در اتخاذ روش‌ها و سیاست‌های مختلف در بخش کشاورزی باید نهایت دقت و احتیاط را به کار گرفت تا از وارد آمدن خسارات غیرقابل جبران به این بخش جلوگیری شود.
وی افزود: به عنوان مثال در حال حاضر همگان بر بحران آب و کمبود منابع آبی اذعان دارند ولی نباید در راستای حل این مشکل از موضوعات و بحث‌های مهم دیگر غافل شده و باعث بروز مشکلات دیگر شویم. این مقام مسئول خاطرنشان کرد: همان طور که جبران کمبود آب مشکل است، جبران صدمه‌ها و آسیب‌های وارده به بخش تولیدات کشاورزی نیز غیرقابل جبران خواهد بود. موسوی ادامه داد: برگشت یک واحد تولیدی در بخش کشاورزی به عرصه تولید در نتیجه کمبود منابع آبی بسیار مشکل خواهد بود، وضعیت منابع آبی ممکن است در اثر بهتر شدن وضعیت بارش‌ها در مدت چند سال بهبود یابد ولی اگر واحد تولیدی در بخش کشاورزی به عنوان یکی از بخش‌های اقتصادی به تعطیلی منجر شود برگشت‌پذیری آن بسیار هزینه‌بر و زمان‌بر خواهد بود. مدیرکل جهاد کشاورزی البرز در پایان گفت: بخش کشاورزی نقش موثری در اشتغالزایی در کشورمان و به ویژه در استان البرز دارد و نباید در راستای حل بحران آب خللی به تولیدات کشاورزی در حوزه‌های مختلف وارد کرد.

منبع ایسنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود