5 شهریور 1394
شماره خبر: 147964

زمینه فعالیت احزاب و تشکل‌های سیاسی در این دولت فراهم است

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

زمینه فعالیت احزاب و تشکل‌های سیاسی در این دولت فراهم است


رئیس سازمان شیلات کشور گفت: در دولت تدبیر و امید، زمینه رشد و گسترش فعالیت های احزاب و تشکل های سیاسی فراهم شده و باید از این ظرفیت به بهترین نحو استفاده شود.
حسن صالحی در نشست احزاب و تشکل های سیاسی که با حضوراستاندار البرز، معاونان و نمایندگان احزاب سیاسی در استان تشکیل شد، اظهار کرد: دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به اهمیت فعالیت های احزاب و تشکل های سیاسی دارد و همه تلاش خود را به کار می‌گیریم تا این فعالیت ها گسترش و ارتقا یابد. وی ادامه داد: قبل از انتخابات سال ۹۲ فضای کافی برای بهبود فعالیت های یادشده فراهم نبود درحالی که دولت تدبیر و امید این فضا را فراهم کرده و احزاب و تشکل های سیاسی می‌توانند در کنار هم به بحث و تبادل نظر بپردازند. رئیس سازمان شیلات کشور و رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی در استان البرز گفت: از مسئولان ذیربط استان البرز از جمله استاندار به دلیل برگزاری نشست با احزاب و تشکل های سیاسی تشکر می‌کنیم و چنین نشست هایی می‌تواند نتایج بسیار مطلوبی به همراه داشته باشد. صالحی افزود: بودن نظرات مختلف در جامعه، یک امر مطلوب است و باید همه نظرها شنیده و بهترین آنها انتخاب شود که وجود احزاب و تشکل های سیاسی، این ظرفیت را به نحو قابل توجهی فراهم کرده است. معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه سخنان خود از چرخشی شدن در زمینه انتخابات رئیس خانه احزاب به عنوان یک امر مطلوب نام برد و تاثیر این مسئله را در ارتقای فعالیت های احزاب و تشکل های سیاسی بسیار قابل توجه دانست.
زمینه فعالیت تا قبل از انتخابات خرداد ۹۲ مساعد نبود
وی در بخش دیگری از سخنان خود، شرایط و زمینه فعالیت احزاب و تشکل های سیاسی را قبل از انتخابات خرداد ۹۲ نامناسب و نامساعد ارزیابی کرد و گفت: قبل از انتخابات خرداد ۹۲ بسیاری از احزاب و تشکل های سیاسی رغبتی برای فعالیت نداشتند چون شرایط مساعد نبود اما بعد از این انتخابات، شرایط مساعد شد. صالحی ادامه داد: لازم است راهکارهای لازم برای ارتقای فعالیت های یادشده اتخاذ شود و بتوانیم فضایی ایجاد کنیم که همه احزاب و تشکل های سیاسی افکار و نظرات خود را در چارچوبهای تعریف‌شده به صورت آزادانه بیان کنند. معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی در استان البرز افزود: در هر انتخاباتی، گروهی برنده و بقیه گروه ها بازنده می‌شوند و این امر بسیار طبیعی است اما باید توجه داشته باشیم که برنده شدن در هر انتخاباتی، مسئولیت خاص خود را به همراه دارد. وی گفت: گروهی که در انتخابات برنده می‌شود، در قبال مردم مسئول و پاسخگو است ضمن اینکه گروه هایی که در انتخابات بازنده می‌شوند، باید از کارشکنی و ایجاد اختلال در کار گروه برنده خودداری کنند و همواره منافع ملی را مد نظر قرار دهند. معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: در هر انتخاباتی، ممکن است گروه هایی که بازنده می‌شوند، فکر کنند که به آنها ظلم شده درحالی که این فکر غلط است و آنها باید خود را تقویت کنند تا برای انتخابات بعدی آماده شوند.
احزاب و تشکل های سیاسی در جهت‌دهی به افکار عمومی تاثیرگذار هستند
رئیس سازمان شیلات کشور و رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی در استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود، نقش احزاب و تشکل های سیاسی در جهت‌دهی به افکار عمومی را قابل توجه دانست و فعالیت های آنها در این زمینه را بسیار تاثیرگذار ارزیابی کرد. صالحی ادامه داد: احزاب و تشکل های سیاسی می‌توانند گام های بسیار موثری در راستای مخالفت با دروغگویی و تحقق "کردار نیک، پندار نیک، گفتار نیک" بردارند که این امر، وظیفه و اهمیت فعالیتهای آنها را بیشتر می‌کند. صالحی در پایان ضمن تبریک ولادت امام رضا(ع) و فرارسیدن هفته دولت اظهار امیدواری کرد: احزاب و تشکل های سیاسی از ظرفیت های مطلوب به بهترین نحو در راستای ارتقای فعالیت های خود استفاده کنند.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود