7 شهریور 1394
شماره خبر: 148066

واحد‌های آموزشی شهر جدید هشتگرد به بهره‌برداری می‌رسد

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

واحد‌های آموزشی شهر جدید هشتگرد به بهره‌برداری می‌رسد


عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور گفت: همزمان با شروع سال تحصیلی جدید ۴ واحد آموزشی در شهر جدید هشتگرد به بهره‌برداری می‌رسد.
علیرضا طاهرخانی در مراسم افتتاحیه 5 هزار و احد مسکن مهر شهر جدید هشتگرد که ظهر امروز انجام شد، با اشاره به اینکه شهر جدید هشتگرد با هدف ایجاد منطقه مسکونی در اوایل دهه 60 ایجاد شد، اظهار داشت: متاسفانه مسکن مهر معضلات زیادی را متوجه کشور ساخت چرا که این طرح به اصول زیرساختی برای ایجاد امکانات رفاهی، آموزشی، تفریحی و غیره توجهی نداشت.
وی با بیان اینکه مسکنظمهر در سنوات گذشته مبلغی بالغ بر 50 هزار میلیارد تومان اعتبار داشت، افزود: کلیه این اعتبارات برای ساخت واحدهای مسکونی بود و برنامه‌ریزی برای احداث مساجد، مراکز آموزشی، فرهنگی، درمانی و تفریحی در چارچوب مسکن مهر صورت نگرفت. عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید خاطرنشان کرد: ساخت مراکز درمانی و آموزشی در چارچوب دولت تعریف شده و نمی‌توان از سازمان نوسازی مدارس انتظار داشت در مدت زمان اندکی 40 واحد آموزشی در یک منطقه احداث کند. وی با اشاره به اینکه همزمان با شروع سال تحصیلی جدید 4 واحد آموزشی در شهر جدید هشتگرد به بهره‌برداری می‌رسد، تصریح کرد: دولت تدبیر و امید زمانی طرح مسکن مهر را تحویل گرفت که عمده تسهیلات بانکی مصرف شده بود. وی با اشاره به اینکه متاسفانه مردم با وعده‌های واقع‌بینانه پای موضوع نیامدند، یادآور شد: تنها 10 هزار واحد مسکن مهر در دولت پیشین در شهر جدید هشتگرد احداث شده بود. طاهرخانی با بیان اینکه درصدد هستیم از منابع داخلی در راستای ایجاد تاسیسات زیربنایی مساعدت لازم را انجام دهیم، افزود: برخی واحدهای مسکن مهر فاقد متقاضی است. وی با تاکید بر اینکه در راستای ایجاد تصفیه‌خانه آب و فاضلاب مساعدت می‌کنیم، اظهار داشت: با افتتاح خط مترو هشتگرد این شهر از بن بست خارج می‌شود. وی با اشاره به اینکه وزیر راه و شهرسازی مبلغ 20 میلیارد تومان از محل یارانه‌های مسکن مهر به پروژه قطار شهری هشتگرد کمک کرده است، عنوان کرد: در نظر داشتیم پروژه قطار شهری جدید هشتگرد امسال به بهره‌برداری برسد که به سبب وجود مشکلات مالی این امر میسر نمی‌شود. عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید با بیان اینکه از کلیه توان و ظرفیت خود برای راه‌اندازی مترو هشتگرد در ابتدای سال آینده بهره‌ می‌گیریم، خاطرنشان کرد: این پروژه تا کنون 70 الی 80 درصد پیشرفت داشته است.



منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود