10 شهریور 1394
شماره خبر: 148239

تجهیزات ضروری کشور توسط متخصصان داخلی ساخته می‌شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

تجهیزات ضروری کشور توسط متخصصان داخلی ساخته می‌شود


معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: تا پایان سال آینده همه تجهیزات ضروری که توجیه اقتصادی دارد در داخل کشور و به دست متخصصان داخلی ساخته می شود.
مراسم رونمایی از نخستین توربین بادی ۲.۵ مگاواتی ساخت داخل در شهرستان فردیس در استان البرز برگزار شد. هوشنگ فلاحتیان در این مراسم با ابراز امیدواری گفت: تا پایان سال آینده همه تجهیزات ضروری که توجیه اقتصادی دارد در داخل کشور و به دست متخصصان داخلی ساخته می شود. به گفته وی در حال حاضر ظرفیت ساخت موتور هواپیما در کشور وجود دارد که برای امکان چنین اتفاق مهمی نیازمند حمایت هستیم. معاون وزیر نیرو حمایت از تولیدات داخلی و همچنین صنعت را در بهبود فضای کسب و کار تاثرگذار دانست و گفت: توان انتقال تکنولوژی، طراحی و توان تعامل با دنیای خارج وجود دارد. وی وجود شرکت مپنا را یک سرمایه عظیم ملی خواند و خاطرنشان کرد: در حال حاضر مپنا به یکی از برندهای توربین‌ساز موفق در دنیا تبدیل شده است. فلاحتیان ادامه داد: حمایت‌های صنعت برق کشور و وزارت نیرو در موفقیت این گروه تولیدی تاثیری بس شگرف داشته است و قطع به یقین این گروه تولیدی بیش از گذشته نیازمند حمایت های وزارت نیرو خواهد بود در صورتی که حمات های وجود نداشته باشد این شرکت تبدیل به یک معضل اجتماعی و ملی می‌شود.
گروه مپنا چهارمین توربین‌ساز برتر جهان است
معاون وزیر نیرو مدیریت ۱۵ هزار پرسنل شرکت مپنا و ایجاد فضای کسب و کار راکار سختی دانست و گفت: خلاقیت و حمایت مستمر از چنین گروه های تولیدی باعث رونق اقتصادی در کشور خواهد بود. وی حفظ زیرساخت های مثل گروه مپنا در کشور را ضرورتی انکار ناپذیر دانست و گفت: به واسطه زیرساخت های موجود در کشور در سال‌های گذشته در زمینه برق مشکل نداشتیم اگر این زیرساخت‌ها وجود نداشت با مشکلات عدیده ای مواجه می شدیم ولی با حمایت ها و زحمت متخصصان داخلی تحریم ها تاثیری بر تولید تجهیزات ضروری کشور نداشت. در ادامه این مراسم عباس علی‌آبادی مدیرعامل گروه شرکت های مپنا با اشاره به اینکه توانایی رفع نیازهای کشور در داخل وجود دارد، گفت: در ساخت تجهیزات گلوگاهی صرفه اقتصادی داشتن مد نظر نیست و بدون در نظر گرفتن صرفه اقتصادی تجهیزات را می سازیم. علی آبادی با اشاره به اینکه بسیاری از صاحب نظران جهانی در حوزه صنعت معتقدند گروه مپنا چهارمین توربین‌ساز برتر جهان است، گفت: توانمندی‌های بی‌شماری در کشور وجود دارد به همین منظور نیازمند توجه ویژه به نیروی انسانی و دانش هستیم. به گفته علی آبادی ایران در زمینه‌های سدسازی و ساخت توربین صاحب رتبه بالایی در جهان است. وی بر تولید داخلی تاکید کرد و گفت در حال حاضر کمبود منابع مالی مدنظر نیست و تولید داخلی از اهمیت زیادی برخوردار است. توربین ۲۵ مگاواتی ظرفیت تولید برق یک شهر در زمان‌‌ وقوع حوادث را دارد علی آبادی بر ضرورت خلق پول مجازی توسط دولت که به عنوان محرک‌هایی برای چرخ صنعت است تاکید کرد و گفت: در ایجاد محرک های لازم برای به حرکت درآوردن چرخ صنعت وزارت نیرو می تواند گام های موثری بردارد. مدیعامل شرکت های مپنا از اضافه شدن دو محصول جدید تا پایان سال جاری خبرداد و گفت: توربین ۲۵ مگاواتی که به صورت موبایل و متحرک است تا پایان سال جاری تولید می شود. به گفته علی آبادی توربین ۲۵ مگاواتی، ظرفیت تولید برق یک شهر در زمان‌‌ وقوع حوادث غیرمترقبه را دارد. وی ایران را دومین کشوری دانست که این توربین را می سازد و گفت: در این زمینه نیازمند حمایت سازمان پدافند غیرعامل و وزارت نیرو هستیم. علی آبادی افزود: در صدد هستیم که توربین ۴۵ مگاواتی را بسازیم این توربین ساخت مپنا است و تحت لیسانس هیچ کشوری نیست و جزو آخرین فناوری‌هایی است که در جهان استفاده می‌شود.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود