29 شهریور 1394
شماره خبر: 149491

انجام اقدامات لازم برای مقابله باطاعون نشخوارکنندگان در طالقان

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

انجام اقدامات لازم برای مقابله باطاعون نشخوارکنندگان در طالقان


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طالقان گفت: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک، بیماری مشترک بین انسان و حیوان نیست و این بیماری در سطح شهرستان در حال کنترل‌شدن است.
سیدهاشم هاشمی‌نژاداظهار کرد: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک از چند استان دیگر به استان البرز به‌ویژه شهرستان طالقان در این استان رسید و به دنبال آن تعدادی کل و بز کوهی تلف شدند اما این بیماری بین انسان و حیوان مشترک نیست و مردم نباید نگران باشند. وی ادامه داد: این مسئله جنبه ویروسی پیدا کرده و برای جلوگیری از انتشار آن اقداماتی در سطح شهرستان صورت گرفته ضمن اینکه جلسات هماهنگی نیز تشکیل شده تا این بیماری به بهترین نحو در سطح شهرستان کنترل شود. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طالقان گفت: این بیماری جنبه زیست‌محیطی نیز دارد و اکیپ‌های محیط‌‌ زیستی و دامپزشکی در سطح شهرستان مستقر شده و در حال رصد هستند. هاشمی‌نژاد گفت: برای کنترل این بیماری در سطح طالقان اقدامات خوبی صورت گرفته که از میان آنها می‌توان به اطلاع‌رسانی و دادن تذکر به دامداران به منظور جلوگیری از آلوده شدن گله‌های گوسفندان به این بیماری اشاره کرد.
گله‌های گوسفند منطقه از بلندی‌ها به دشت‌ها منتقل شوند
وی در بخش دیگری از سخنان خود نیز افزود: به دامداران تذکر داده شد تا گله‌های گوسفند خود را از بلندی‌ها به دشت‌ها منتقل کنند زیرا تعداد وحوش در بلندی‌ها بیشتر است بنابراین احتمال آلوده شدن گله‌های گوسفندان در بلندی‌ها بیشتر است. مدیر جهاد کشاورزی طالقان ادامه داد: به دنبال دادن تذکر در این زمینه، آوردن گله‌های گوسفندان از بلندی‌ها به دشت‌ها آغاز شده و این امر، احتمال وارد شدن ضرر و زیان به دامداران منطقه و میزان این ضرر و زیان را کاهش می‌دهد. هاشمی‌نژاد در پایان گفت: واکسیناسیون گله‌های گوسفند منطقه برای جلوگیری از آلوده شدن آنها به بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک از دیگر راهکارهای لازم محسوب می‌شود که این امر دنبال شده است.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود