5 آبان 1394
شماره خبر: 151635

برج مراقبت چشمان هميشه بيدار فضاي پروازي ، مغز متفكر و قلب تپنده صنعت هوانوردي

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

برج مراقبت چشمان هميشه بيدار فضاي پروازي ، مغز متفكر و قلب تپنده صنعت هوانوردي


كاوه حداد پور قائم مقام مدير عامل و عضو هيئت مديره شركت خدمات هوايي پيام درمراسم گراميداشت روز جهاني مراقبت پرواز گفت: روز جهاني مراقبت پرواز فرصتي براي تقدير از كساني است كه كنترل هواپيما را از لحظه اوليه پرواز تا لحظه نشستن هواپيما به عهده دارند تا تداخل و مانعي براي پرواز ايمن و فرود مطمئن ايجاد نشود.
عضو هيئت مديره در ادامه اظهار داشت : متخصصان برج مراقبت پرواز با دريافت اطلاعات لازم هدايت گر هواپيما هستند كه در صورت وقوع يك وضعيت اضطراري با رعایت دستور العمل هاي ايمني در سريعترين زمان وارد عمل خواهند شد. قائم مقام مدير عامل و عضو هيئت مديره شركت خدمات هوايي پيام با توجه به فضاي پروازي فرودگاه پيام در 7500 پا افزود: پروازهاي روزانه در فرودگاه پيام بيش از 200 پرواز نشست و برخاست است كه مجوز فضاي فعلي جوابگو نيست و بايد تلاش گردد اين فضا توسعه يابد و براي استفاده بهينه از امكانات فرودگاهي به ويژه باند فرودگاه يك واحد گراندو به برج مراقبت اضافه گردد .
كاوه حدادپور در پايان ضمن تقدير از كاركنان عمليات پروازي به ويژه برج مراقبت گفت : شما به عنوان چشمان هميشه بيدار فضاي پروازي ، مغز متفكر و قلب تپنده صنعت هوانوردي براي ثانيه ها و هدايت و كنترل پروازها تلاش مي نماييد . لازم به ذكر است مراقبت پرواز به سرويسي اطلاق مي شود كه از يك طرف از برخورد هواپيما با موانع در سطح فرودگاهي جلوگیری می کند و از طرف ديگر وظیفه ايجاد بستر مناسب و كارآمد براي حركت روان ترافيك هوايي و ارائه اطلاعات ضروري جهت حفظ ايمني پرواز ها و كمك به هواپيما ها را دارد. مراقبت پروازي از سه زير مجموعه تخصصي برج مراقبت ( Tower)، كنترل تقرب (Approach ) ، واحد كنترل مسير پرواز ( Area Control Center) ، تشكيل شده است .

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود