28 آبان 1391
شماره خبر: 15212

اشتغال اتباع بیگانه بدون پروانه کار در البرز ممنوع است

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

اشتغال اتباع بیگانه بدون پروانه کار در البرز ممنوع است

سپیدار آنلاین: معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون برای 216 نفر از اتباع بیگانه پروانه کار موقت یکساله صادر شده است.
هومن نادری با اعلام این خبر افزود: از این تعداد 173 پروانه اشتغال در کرج و 43 مورد نیز در سایر شهرستانهای استان صادر شده است. وی با بیان اینکه این کارتها برای اتباع بیگانه ای که تا 31 مردادماه سال جاری برای دریافت کارت اشتغال موقت مراجعه کردند، صادر شد، یادآور شد: اعتبار کارت اشتغال موقت یک ساله بوده و برای افراد ذکور بالای 18 سال دارای مجوز اقامت قانونی صادر می شود. نادری افزود: علاوه بر این اتباع کشورهای دیگر باید در طرح آمایش نیز ثبت نام کرده باشند تا مجوز اشتغال برای آنها صادر شود. دبیر کارگروه اشتغال شهرستان کرج فعالیت اتباع بیگانه بدون کارت موقت اشتغال را غیرقانونی خواند و تصریح کرد: فعالیت این افراد تحت هر عنوانی غیرقانونی است. وی گفت: هم اکنون تعداد زیادی از این افراد در مشاغل گوناگون بدون پروانه کار فعالیت می کنند که قانونی نیست. نادری گفت: اتباع بیگانه دارای پروانه کار موقت می توانند تا پایان سال جاری با توجه به پروانه اشتغالی که برای آنها صادر شده در مراکز اشتغال استان مشغول به کار شوند.
کارفرمایان خاطی جریمه می شوند
معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز با اشاره به بازرسی مستمر اداره کل از کارگاه ها گفت: کارفرمایان در صورت استفاده از اتباع بیگانه بدون کارت اشتغال موقت مشمول جریمه می شوند. نادری افزود: علاوه بر بازرسی های اداره کل، نیروی انتظامی نیز در صورت مشاهده این موارد با کارفرمای خاطی برخورد خواهد کرد.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود